۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تمامی مدارس با سازه خشت و گِل جمع شد
وزیر آموزش و پرورش:

تمامی مدارس با سازه خشت و گِل جمع شد

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در حالیکه در سال ۹۶، یک و ۹ دهم درصد بودجه عمرانی کشور به مدرسه سازی اختصاص پیدا کرده بود این رقم در سال ۹۹ به ۷ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، محسن حاجی میرزایی در این مراسم گفت: مدرسه قبل از اینکه یک بنای فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد، نمو، قدریافتن و توسعه ظرفیت‌های وجودی، محیطی برای تمرین زندگی اجتماعی، درونی شدن ارزش ها، انتقال فرهنگ و ادب، پاسداشت زبان ملی و شناخت هنر اصیل یک کشور است.

وی ادامه داد: تمرین آزاد اندیشی، رفاقت و رقابت، شکست و پیروزی، ایثار، خلاقیت و نوآوری و ده‌ها تمرین زندگی در مدرسه امکان پذیر است. مدرسه برای همه کشورها و ملت‌ها مهم است هم از حیث امنیت و سلامت، شادابی و نشاط و هم تجهیزات و امکانات که باید شوق یادگیری را در کودکان افزایش دهد.

وی گفت: در دولت شما مدارس با این ویژگی‌ها و نیت ساخته می‌شوند هر روز ۲۸ کلاس درس احداث شده است و ۱۰ و نیم درصد از تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ایمن سازی کاسته شده و در ۵ سال اخیر از ۳۰ درصد کل مدارس به ۱۹ و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.

حاجی میرزایی گفت: ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده است تنها کلاس‌های بهره برداری شده در سال ۹۹ دو برابر سال ۹۲ است؛ وی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز از ۴ و ۸ دهم متر مربع به ۵ و ۲ دهم افزایش پیدا کرده است این در حالی است که هر ساله و با بیش از ۸۰۰ هزار افزایش دانش آموزی رو به رو بوده ایم.

حاجی میرزایی ادامه داد: بسط رویکرد مدرسه سازی موجب تقویت مشارکت خیرین شده و از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است و میزان اعتبارات دولتی حدود ۲۰ برابر شده است. بیش از یک میلیون نفر از مردم به نهضت بزرگ طرح آجر به آجر که پارسال طراحی شد پیوستند. تلاش می‌کنیم هر ایرانی در ساخت مدرسه سهیم باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مدت تمام بخاری‌های نفتی را در مناطقی که دارای زیر ساخت گاز بود جمع آوری کردیم، ۲۷۶ هزار کلاس استاندارد شد و هر روز ۸۹ کلاس از نظر گرمایشی ایمن شدند و در سال ۹۷ هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم و تمام آن‌ها را جمع کردیم.

وی ادامه داد: در حالی که در سال ۹۶، یک و ۹ دهم در صد بودجه عمرانی کشور به مدرسه سازی اختصاص پیدا کرده بود این رقم در سال ۹۹ به ۷ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است که حاکی از توجه ویژه دولت به این امر بوده است.

کد خبر: ۸۷٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha