۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
تامین امنیت سرمایه گذاری با رسیدگی پرونده‌های مفاسد اقتصادی
رئیس مجتمع قضایی اقتصادی مطرح کرد

تامین امنیت سرمایه گذاری با رسیدگی پرونده‌های مفاسد اقتصادی

مسعودی مقام، رئیس مجتمع قضایی اقتصادی گفت: رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی به امنیت سرمایه گذاری در فضای اقتصادی کشور کمک می‌کند.

به گزارش بازار، قاضی اسدالله مسعودی مقام گفت: اقتصاد کشور زمانی شکوفا می‌شود که همزمان بتوانیم با فرآیندهای مجرمانه اقتصادی هم برخورد کنیم.

وی گفت: برخلاف عقیده برخی که فکر می‌کنند مجتمع اقتصادی یا قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی مانع سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی هستند، باید بگوییم که امنیت اقتصادی مستلزم ایجاد بستر مناسب و مقابله و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است.

مسعودی مقام درباره سخت‌ترین پرونده‌هایی که رسیدگی کرده است، گفت: پیش از این پرونده بانک سرمایه در دست رسیدگی بود که پیچیدگی‌های خاصی داشت و هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: البته در یک تا دو سال اخیر هم دو پرونده در حال رسیدگی است، پرونده هفت تپه و شرکت بازرگانی پتروشیمی (پی سی سی) که در مرحله انشای رأی قرار دارد که از سنگین‌ترین پرونده‌های تاریخ کشور است.

رئیس مجتمع قضایی اقتصادی افزود: برای رسیدگی به پرونده (پی سی سی) نزدیک به دو سال وقت گذاشته ایم و پرونده هفت تپه نیز حدود یک سال و چهار ماه از زمان رسیدگی اش می‌گذرد که البته ادامه دارد.

کد خبر: ۸۷٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha