۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تو موفق میشی اگر اینستاگرام رو خوب بشناسی!!

تو موفق میشی اگر اینستاگرام رو خوب بشناسی!!

وقت آن رسیده که محتواهای پیجت رو با کیفیت بالا آماده کنی تا هر روز افراد بیش‌تری جذب پیج تو بشن.

به گزارش بازار، حتما داری این روزا به این فکر می‌کنی که یک کسب و کار در اینستاگرام برای خودت راه بندازی و محصولات را داخلش بفروشی یا این‌که شبیه خیلی‌ها از خودت یک بلاگر بسازی و توی پیجت با کمک تبلیغات به یک درآمد عالی برسی. شاید فکر می‌کنی این کار خیلی سخت باشه و برای رسیدن بهش باید کلی منتظر بمونی یا حتی ممکنه پیج خودتو راه انداخته باشی ولی به چیزی که می‌خواستی نرسیدی و داری ناامید میشی. برای رسیدن به خواسته‌ای که داری فقط لازمه یک سری اطلاعات داشته باشی تا بتونی حتی بهتر از بقیه حرکت کنی و همه رو پشت سرت جا بزاری. اینستاگرام هم مثل هر فضای دیگری قوانین خاص خودش را دارد که اگر آن‌ها را بشناسی و طبق قانون‌ها عمل کنی حتما موفق می‌شی. بعد از این‌که الگوریتم و نیاز اینستاگرام رو شناختی، وقت آن رسیده که محتواهای پیجت رو با کیفیت بالا آماده کنی تا هر روز افراد بیش‌تری جذب پیج تو بشن. در آخر لازمه که هر چند وقت یک بار پیجت رو با یک سری ابزار آنالیز کنی تا ببینی چقدر تونستی موفق عمل کنی. ما بهت یاد میدیم که چطوری تمام این کارها رو خیلی راحت انجام بدی و به هدفت برسی پس تا انتهای این مطلب همراه ما باش.

تو موفق میشی اگر اینستاگرام رو خوب بشناسی!!

عملکرد الگوریتم اینستاگرام به چه صورت است؟

الگوریتم اینستاگرام می‌تواند تعیین کند که کاربر زمان ورود به فید خودش، چه پست‌هایی را مشاهده کند. اگر نحوه‌ی عملکرد این الگوریتم را بدانید این فرصت طلایی را دارید تا زمان بیش‌تری از حضور کاربران در این شبکه را نصیب خود کنید. طبق گزارش سال ۲۰۱۹ به‌طور میانگین کاربران این شبکه ۲۷ دقیقه از زمان خود را در این فضا می‌گذرانند. قطعا به دلیل شیوع بیماری کرونا میزان این زمان نسبت به گذشته به صورت قابل توجهی افزایش یافته اما هنوز گزارش جدیدتری منتشر نشده‌است.

فاکتورهای رتبه‌بندی بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام
اینستاگرام طبق الگوریتم جدید سازمان‌دهی که نشان می‌دهد الگوریتم فعلی تجربه کاربران در استفاده از این شبکه اجتماعی را بهتر از گذشته کرده است در زیر به ۳ فاکتور مهم در رتبه‌بندی اشاره می‌کنیم:

رابطه (تاریخچه تعامل) : اینستاگرام به تمام عملکرد کاربران توجه می‌کند. در الگوریتم جدید، زمانی که اینستاگرام می‌بیند یک کاربر با پست‌های چند پیج خاص همیشه در تعامل است، آن‌ها را بیشتر به او نمایش می‌دهد. کامنت‌گذاری مداوم، تگ کردن یکدیگر در پست‌ها، تبادل پیام مستقیم(دایرکت)، لایک کردن، اشتراک گذاری و تعداد بازدید از مواردی هستند که این تعامل را نشان می‌دهند.

علاقه (با توجه به نوع پست) : ممکن است کاربران از یک نوع خاصی از پست‌های شما استقبال بهتری کنند به همین دلیل اینستاگرام آن مدل از پست‌ها را بیش‌تر به مخاطبان نمایش می‌دهد.

انتشار پست‌ها در زمان مناسب: در الگوریتم جدید باید پست‌های خودتان را زمانی منتشر کنید که معمولاً مخاطبان شما در شبکه حضور دارند. برای شناسایی زمان مناسب باید مخاطبان خودتان را آزمایش کنید تا زمان‌های طلایی تعامل با آن‌ها را به دست‌ آورید.

برای هماهنگ شدن با الگوریتم اینستاگرام چه باید کرد؟

۱- مستمر و مداوم پست بگذارید

برای همراه شدن با الگوریتم اینستاگرام به صورت مستمر و مداوم در صفحه خود پست منتشر کنید. این ‌که یک روز در پیج خود چندین پست بگذارید و تا چند روز هیچ پستی منتشر نکنید کاملا اشتباه است. در واقع برای انتشار پست در صفحه‌ی خود یک برنامه مشخص داشته باشید. منظور فعالیت از مستمر و مداوم انتشار پست به صورت روزانه نیست  بلکه منظور ما این است که با توجه به کسب و کار و نوع مخاطبانی که دارید اجازه ندهید که بین پست‌هایتان فاصله زمانی زیادی بیفتد.

۲-  صفحه اینستاگرامی خودتان را با دقت تجزیه و تحلیل کنید

اینستاگرام این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که بتوانند پیج‌های کسب و کار یا تجاری خودشان را تجزیه تحلیل کنند. شما می‌توانید به کمک اینستاگرام آنالیتیکس مشاهده کنید که کاربرانتان چه احساسی نسبت به محتوای شما دارند. کاربرد دیگر این تجزیه و تحلیل‌ها این است که متوجه خواهید شد کاربران شما در چه رده سنی قرار دارند. شما با کمک این اطلاعات می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای پیج خود داشته باشید.

۳-  استفاده مجدد از محتوای پربازدید

استفاده‌ی دوباره از محتواهای پر بازدید و محبوب از نظر مخاطبان یکی دیگر از موارد قابل توجه است که اگر به آن توجه کنید بازخورد خوبی خواهید گرفت. درواقع نیازی نیست که هر بار حتما محتوای جدید تولید کنید چرا که می‌توانید محتواهای قبلی که از نظر مخاطبان جذاب بوده در قالب‌های مختلف مثل گیف، ویدیو، تصاویر اسلایدی و استوری منتشر کنید.

۴- برای انتشار محتوای تولیدشده توسط کاربر پاداش بدهید

اگر مخاطبانتان برای شما محتوا تولید کرده و منتشر می‌کنند باید از آن‌ها بابت این با دادن پاداش تشکر کنید. از نظر اینستاگرام این موضوع به این معناست که کاربران پیج شما را دوست دارند که تصمیم به تولید محتوا برایتان گرفته‌اند. الگوریتم اینستاگرام برای این‌گونه موارد اهمیت بالایی قائل است پس باید از کاربران قدردانی کنید.

۵- با صفحات فعال در حوزه خودتان همکاری کنید

صفحاتی که حوزه کاری مشابه با شما دارند را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که شما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند با این‌کار باعث می‌شوید در معرض دید مخاطبان بیش‌تری را که به حوزه فعالیت شما علاقه دارند قرار گیرید. با کمک این نوع همکاری و مشارکت‌ها شما می‌توانید الگوریتم اینستا را با خود هماهنگ کنید.

 ۶- به روش قدیمی روابط باکیفیت بالا ایجاد کنید

اینستاگرام در الگوریتم جدیدش برای این‌که کاربران تحریک نشوند و روابط را بر اساس آمار شکل ندهند، دیگر تعداد لایک‌ها را نمایش نمی‌دهد و کاربران تعداد لایک‌های پست‌ها را نمی‌توانند مشاهده کنند. الگوریتم اینستاگرام می‌خواهد روابط به صورت اصیل شکل بگیرد و برای این اتفاق می‌توان چند معیار را قابل توجه قرار داد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

زمانی از کاربران سوال بپرسید که پاسخ‌ها برایتان اهمیت داشته باشد.

به پیام‌های دایرکت اهمیت بدهید.

تحت هیچ شرایطی لایک و فالوور (دنبال‌کننده) نخرید.

خیلی سریع به کامنت‌ها و نظرات جواب بدهید.

۷- استفاده صحیح از هشتگ‌ها

به کمک هشتک‌ها شما می‌توانید محتوایتان را به دست مخاطبانی برسانید که به دنبال آن‌ها هستند. به هنگام استفاده از هشتگ برای پست‌هایتان توجه کنید که از هشتک‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید. استفاده از هشتک‌های نامربوط نه تنها اشتباه است بلکه مشمول جریمه از سمت الگوریتم اینستاگرام خواهد بود.

۸- یک جدول زمان‌بندی برای انتشار پست و استوری تنظیم کنید

با توجه به تجزیه وتحلیل‌های اینستاگرام می‌توانید یک زمان‌بندی مناسب برای انتشار پست‌ها و استوری‌های خود تنظیم کنید چرا که الگوریتم اینستاگرام از این نظم و ترتیب استقبال خواهد کرد. زمانی که یک برنامه زمان‌بندی را تهیه کردید سعی کنید طبق آن پیش بروید، همچنین زمانی پست‌های خود را منتشر کنید که کاربران شما در آن ساعت‌ها بیش‌تر حضور فعالیت دارند.

نکات مهم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام روابط و تعاملاتی که بر پایه دروغ است مثل لایک و کامنت‌های دروغین را تشخیص می‌دهد و به حساب نمی‌کند.

رفتار الگوریتم اینستاگرام با تمامی حساب‌ها از جمله شخصی و کسب و کار یکسان است.

برخی از افراد تصور می‌کنند کامنت‌های برای حساب شدن باید بالای سه کلمه باشد اما این تصور اشتباه است. تمام کامنت‌ها حتی در حد یک ایموجی محاسبه خواهند شد.

نکته‌ای که باید همیشه به آن توجه کنید این است که می‌توانید با همراهی الگوریتم اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی موفق داشته باشید. قابل ذکر است که الگوریتم اینستاگرام به صورت مداوم در حال تغییر است. بالاتر در مورد آنالیز اینستاگرام هم صحبت کردیم که لازم است برای موفق شدن در این مسیر پیج خود را آنالیز تا وضعیت صفحه‌ی خود را بررسی کنیم. در زیر به سراغ اهمیت آنالیز اینستاگرام و ابزار این کار خواهیم رفت.

اهمیت آنالیز اینستاگرام

تو موفق میشی اگر اینستاگرام رو خوب بشناسی!!

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام ماهانه  بیش‌تر از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد که از این تعداد ۵۰۰ میلیون نفر هر روز از بخش استوری‌های اینستاگرام بازدید می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در شبانه روز وارد این شبکه اجتماعی می‌شود. آمار گفته شده نشان می‌دهد که این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است پس با آنالیز آن می‌توان عملکرد بهتری در این شبکه داشت.

آنالیز اینستاگرام مانند یک راهنما به شما کمک می‌کند تا وضعیت حساب خود را بررسی کنید و با انتخاب مسیر بهتر پیج خود را بهبود دهید. با انجام دادن درست آنالیز اینستاگرام شما از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

انتخاب درست مخاطبین هدف

انتشار محتوا به میزان مناسب

هدایت بازدیدکنندگان درست به سمت پروفایل خودتان

انتشار محتوا در ساعات درست و دارای بازدهی بالا

افزایش نرخ تعامل با کاربران

تا اینجا سعی کردیم شما را با آنالیز اینستاگرام و مزایای این کار آشنا کنیم، در ادامه قصد داریم ابزار آنالیز را بررسی کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانیم بهترین بازخورد را برای پیج خودمان بگیریم.

 بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

Instagram Insights: این ابزار متعلق به خود اینستاگرام است که در حساب‌های تجاری و کسب و کارش دراختیار کاربران قرار داده است. این ابزار اطلاعاتی مثل اطلاعات جمعیتی مخاطبان، زمان آنلاین بودن آن‌ها و این که کدام محتواها را لایک می‌کنند یا کامنت می‌گذارند نشان می‌دهد.

Hootsuite Analytics: این ابزار توسط وب سایت Hootsuite در اختیار کاربران قرار گرفته‌است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این سایت بعد از ۳۰ روز موظف به پرداخت هزینه هستید.  

Iconosquare: یکی از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام است که به نشان می‌دهد پیج شما در چه مواردی بهتر است و در کدام زمینه جای پیشرفت دارد. با این ابزار می‌توانید نرخ تعامل، آمار دنبال‌کننده یا فالوور، اطلاعات مربوط به استوری و غیره را بررسی کنید.

Union Metrics: یکی دیگر از ابزارهای خوب در زمینه‌ی آنالیز اینستاگرام است که به کمک آن می‌توان حساب اینستاگرام را به صورت نموداری آنالیز کرد.

Keyhole: با کمک این ابزار می‌توانید خودتان را با رقبایی که دارید مقایسه کنید. از دیگر مزایای این ابزار داشتن امکان رهگیری هشتگ‌ها و کمپین‌ها را برای کاربران است.

HypeAuditor: از ویژگی‌های خوب این ابزار رایگان بودن آن است. این ابزار زمانی که می‌خواهید رقبای خودتان را ارزیابی کنید یا در جستجوی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) هستید برای شما بسیار کارآمد است.

معیارهای مهم در آنالیز اینستاگرام کدامند

Impression: ایمپریشن تعداد بازدید در یک بازه زمانی مشخص از پست‌های شما را نشان می‌دهد. یعنی اگر ۲۰ کاربر در اینستاگرام از پست جدید شما ۱۰۰ بار بازدید کنند، عدد Impression پست شما ۱۰۰ است.

Interaction: تعداد اقداماتی که در حساب کاربری شما صورت می‌گیرد.

Reach: تعداد حساب‌های کاربری منحصر به فردی را نمایش می‌دهد که هر یک از پست‌های شما را دیده‌اند. به عنوان مثال اگر ۲۰ کاربر در اینستاگرام ۲۰۰ مرتبه پست جدید شما دیده باشند، عدد Reach پست جدید شما ۲۰ عدد است.

Profile Visit: تعداد بازدید از پروفایل شما در یک بازه زمانی مشخص.

Website Click: اگر پیجی لینک وب‌سایت خود را در بخش بایو یا « Bio » قرار داده باشد و مخاطبان به واسطه‌ی آن لینک وارد وب‌سایت ‌شوند تعداد این ورودها به وب‌سایت از طریق پروفایل را Website Click می‌گویید.

Mentions: تعداد دفعاتی که مخاطبان، شما را در حساب خودشان منشن می‌کنند.

همه‌ی این‌ها را گفتیم اما نباید فراموش کرد که راز دیده شدن به واسطه‌ی تولید محتوای خوب است. اگر محتوای خوبی داشته باشید حتما دیده خواهید شد در ادامه نحوه‌ی صحیح تولید محتوا در اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است و شما با تولید محتوای خوب و با کیفیت می‌توانید جایگاه خوبی را در ذهن کاربران به دست آورید. این روزها که اینستاگرام از پیج‌های رنگارنگ و خلاق پر شده باید برای تولید محتوای خاص تلاش کنید تا به واسطه‌ی آن کاربران معمولی را به مخاطبان وفادار تبدیل کنید.

چگونه با تولید محتوا در اینستاگرام مخاطبان خود را وفادار کنیم

۱- مخاطب شناسی کنید

مخاطبان خود را با کمک ابزارهای مختلف شناسایی کنید تا بتوانید تولید محتوای بهتری انجام دهید. یادتان باشد شما قرار نیست برای تمام افراد با هر سلیقه‌ای محتوا ایجاد کنید و تنها وظیفه‌ی شما تولید محتوا برای مخاطبان خودتان است.

۲- با مخاطبان خود یک تجربه‌ی ارزشمند را به اشتراک بگذارید

هر روز کاربران زیادی به صفحه شما می‌آیند اما تنها هدف آن‌ها دیدن تصاویر محصولات شما نیست پس گاهی برای مخاطبانتان از تجربیات ارزشمندی که دارید، بگویید. آن‌ها با شنیدن این مطالب لذت می‌برند و به صفحه‌ی شما جذب می‌شوند.

۳- به صورت خلاقانه تولید محتوا کنید

همه‌ی افراد جذب صفحاتی می‌شوند که محتوای آن‌ها خاص و جذاب باشد پس در تولید محتوا برای صفحه‌ی خودتان خلاق باشید و سعی کنید محتواهای جدید و یونیک ایجاد کنید. داشتن سبک خاص برای صفحه اینستاگرام خودتان یک راه خوب برای متفاوت بودن نسبت به دیگر پیج‌ها است. این کار باعث بیشتر دیده شدن شما توسط کاربران می‌شود.

۴- گاهی از روش جمع‌سپاری یا انبوه‌سپاری استفاده کنید

ممکن است بعد از مدتی دچار کمبود ایده شوید و نیاز به کمک داشته باشید پس اجازه دهید گاهی اوقات مخاطبانتان به کمک شما بیایند. این کار چند مزیت دارد که شامل موارد زیر است:

مخاطبان متوجه می‌شوند که نظر آن‌ها اهمیت دارد.

بخش کوچکی از کار تولید محتوا از روی دوش شما کم می‌شود.

وفاداری مخاطبان به شما بیش‌ترمی‌شود.

خلاقیت در صفحه‌ی شما بیش‌تر می‌شود.

۵- به احساسات کاربران توجه کنید

به هنگام ایجاد محتوا برای اینستاگرام سعی کنید محتوایی تولید کنید که احساسات مخاطب دگیر شود. به کارهایی فکر کنید که می‌تواند احساسات مخاطب را تحریک کنید تا شما را تحسین کنند.

۶- از داستان‌سرایی استفاده کنید

داستان‌سرایی یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید در ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید. شما به کمک داستان‌سرایی می‌توانید در توجه مخاطب را جلب کنید و بعد از آن محصول یا خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید.

۷- محتوایی تولید کنید که سازگار با فرهنگ جامعه باشد

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید محتوایی که تولید می‌کنید با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه در تضاد نباشد، چرا که تناقض محتوای شما با فرهنگ جامعه اعتماد کاربران را از بین می‌برد. هر چه محتوایی که ایجاد می‌کنید مناسب‌تر و منطقی‌تر باشد، مخاطبان بیش‌تر از همیشه به شما اعتماد خواهد کرد.

۸- با ایجاد چالش مخاطبان را به مشارکت و تعامل دعوت کنید

سعی کنید با ایجاد چالش و طرح سوال با مخاطبان تعامل داشته باشید. برای راه انداختن چالش نیاز نیست از کاربران کارهای عجیب و غیرمنطقی بخواهید. با موضوعات ساده و روزمره هم می‌توان مخاطبان را به تعامل دعوت کرد.

الگوریتم را بشناسید، آنالیز کنید و محتوای مناسب تولید کنید
برای راه‌اندازی کسب‌ و کار موفق در اینستاگرام فاکتورهای زیادی مهم هستند که در این مقاله به مهمترین آن‌ها اشاره کردیم. اگر شما الگوریتم‌ اینستاگرام را به خوبی بشناسید و طبق آن پیش بروید قطعا مسیر شما هموار است. آنالیز پیج و بررسی نقاط ضعف صفحه‌ی اینستاگرامی شما یکی دیگر از موارد مهم است که می‌توانید به کمک آن پیج خود را بهبود دهید. در نهایت باید گفت محتوای خوب راز دیده شدن شما است پس برای این‌که مخاطبان بیش‌تری را جذب کنید، برای تولید محتوای مناسب تلاش کنید. شما چقدر الگوریتم جدید اینستاگرام را می‌شناسید؟ چقدر با ابزار آنالیز آشنایی دارید؟ تولید محتوای با کیفیت چقدر از نظر شما اهمیت دارد؟

کد خبر: ۸۷٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha