۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
 ۱۲۰ واحد صنعتی در استان تهران به چرخه تولید بازگشته اند
طی ۱۰ ماهه سال جاری؛

۱۲۰ واحد صنعتی در استان تهران به چرخه تولید بازگشته اند

تهران- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ۱۲۰ واحد صنعتی طی ۱۰ ماهه سال جاری در استان تهران به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار بازار، صابر پرنیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گسترش تحریم های هوشمندانه علیه کشور و مردم خیلی ها تصور می کردند که دومینوی تعطیلات واحدهای صنعتی در کشور رخ می دهد و ما در نیمه دوم سال ۹۷ و نیمه اول سال ۹۸ با موج تعطیلی کارخانه ها و واحدهای صنعتی و افزایش ممطالبات کارگران و شورش های اجتماعی روبرو می شویم، اما به لطف خدا با ظرفیت اقتصاد مقاومتی در کشور، نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه ما در تولید کشور یک جریانات جدید و رویش جدید را می بینیم.

پرنیان افزود: در سال ۹۸ علاوه بر اینکه در شهرک های صنعتی شاهد رشد بودیم رشد سرمایه گذاری را هم داشتیم و در واقع واحدهای صنعتی به چرخه تولید برگشتند و شاهد نهضت ساخت و تعمیرات داخلی بودیم و با سیاست های وزیر صنعت و تمام ارکان کشور با اتحاد توانستیم بسیاری از کالاهایی را که طی سال های قبل واردات بود در کشور تولید کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در کشور طی ۱۰ ماهه سال جاری شهرک های صنعتی حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند که عدد بزرگی است و در استان تهران نیز ۱۲۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: در حوزه شهرک های صنعتی کشور در حال حاضر ۱۴ هزار طرح صنعتی بالای ۵۰ در صد داریم که در واقع این طرح ها نیازمند کمی مساعدت هستند که به بهره برداری برسند.

پرنیان عنوان داشت: امسال طی ۱۰ ماه اخیر بالای یکهزار و ۵۰۰ هکتار واگذاری زمین در عرصه صنعتی داشته ایم و بیش از سه هزار و ۵۰۰ سرمایه گذاری جدید در شهرک های صنعتی کشور شکل گرفته است که اگر هر واحد سرمایه گذاری را ۱۰ میلیارد تومان هم در نظر بگیریم عدد بزرگی می شود که نشان داده که تحریم در کشور شکست خورده و واحدهای صنعتی در حال تولید هستند.

کد خبر: ۸٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha