۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
اقدامات سبز چین برای کمک به رشد شرکت های اتحادیه اروپا
چاینا دیلی خبر داد؛

اقدامات سبز چین برای کمک به رشد شرکت های اتحادیه اروپا

 اهداف زیست محیطی چین با دهه ها تجربه در این زمینه، فرصت های رشد را برای شرکت های اروپایی ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روزنامه چاینا دیلی،  یک رئیس ارشد صنعت در گفتگو با این نشریه اعلام کرد که اهداف زیست محیطی چین فرصت های رشد را برای شرکت های اروپایی ایجاد می کند، برخی از آنها دهه ها تجربه در این زمینه دارند.

«یورگ ووتکه»، رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین گفت:  «چهاردهمین برنامه ۵ ساله چین»  (۲۰۲۱-۲۰۲۵) قطعاً این کشور را به اقتصادی بزرگتر تبدیل خواهد کرد. در این صورت این یک اقتصاد پیشرفته تر با مشتریانی بسیار طلبکار و متمرکز بیشتر بر رشد کمی تا رشد اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این برنامه تأکید بیشتری بر حفاظت از محیط زیست خواهد شد.

اظهارات ووتکه در حالی صورت می گیرد که چین عزم خود را برای  کاهش دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰ اعلام کرده است.

وی گفت: در عین حال، اروپا قاره ای است که دارای فن آوری پیشرفته است و دارای شرکت های بسیار کوچک کارآمد، کوچک و متوسط ‌است. امیدوارم تجارت چینی فرصت های بیشتری برای خرید در این زمینه پیدا کند. ما برای نزدیک کردن اقتصاد هر دو طرف نیاز به سرمایه گذاری داریم.  

ووتکه گفت: روابط اقتصادی بین اروپا و چین "متراکم و موفق" بوده است. چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا شده است، در حالی که اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری چین است.

توافق جامع سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا، مذاکراتی که در ماه دسامبر به پایان رسید، هنوز لازم الاجرا نیست. هنوز، ووتکه امیدوار است که گامهایی در جهت دسترسی بیشتر شرکتهای اروپایی در بخشهایی مانند وسایل نقلیه جدید انرژی و مراقبت های بهداشتی در چین برداشته شود.

ووتکه اضافه کرد:  اتاق بازرگانی در تلاش است تا در اواخر سال جاری کنفرانسی در مورد ورزش، از جمله بازدید از مکانهای بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، برای نشان دادن جنبه تجاری و پیامدهای سلامتی ورزش برگزار کند.

در همین حال، کلاوس زنکل، رئیس بخش جنوب چین اتاق گفت : اتاق ابتکار منطقه خلیج بزرگ (گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو)  که در آن انتظار می رود تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۳۰ به حدود ۴.۶ تریلیون دلار برسد را دنبال کرده است.

وی گفت: من فکر می کنم فرصت های بالقوه و بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در این زمینه و فن آوری های جدید وجود دارد. به عنوان مثال، شنژن  در استان گوانگدونگ، جذب قابل توجهی از استعدادها با تنوع زیاد است. چنین مجوعه ای از تنوع در نوآوری ها است.

کد خبر: ۸۷٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha