۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مهاباد راه‌اندازی شد

خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مهاباد راه‌اندازی شد

ارومیه- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: خط تولید مواد ضدغفونی‌کننده در یکی از شرکت‌های تولیدی این شهرستان راه‌اندازی شده و تولید خود را با بیشترین ظرفیت آغاز کرده‌است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت و معدن استان، محمد جهین روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: مجوزهای قانونی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در یکی از شرکت‌های فعال شهرک صنعتی این شهرستان طی پنج روز صادر شده و اولین خرید آنها نیز از طریق معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته و هم‌اکنون این واحد به صورت انبوه در حال تولید محلول‌های ضدعفونی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت این خط تولید در هر ساعت یک تن محصول ضدعفونی کننده در بطری‌های ۵۰۰ سی‌سی است که با پایین آمدن تقاضا و افزایش عرضه محصولات در قالب بطری ۱۲۵ سی‌سی برای افراد عرضه خواهد شد.

جهین تاکید کرد: محصولات در این کارخانه زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو و بهداشت تولید می‌شود و یکی از کارشناسان معاونت غذا و دارو نیز به‌صورت دائم و مستمر بر تولید این محصول نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کمبودی در تامین مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان وجود ندارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم سهمیه الکل تخصیص یافته به این شهرستان افزایش یابد و به دنبال آن تولید مواد ضدعفونی‌کننده نیز بیشتر شده و امکان ارسال محصولات به سایر شهرهای همجوار نیز به‌وجود آید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون در مجموع روزانه دو هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح داروخانه‌های این شهرستان با نرخ مصوب و مشخص توزیع می‌شود.

کد خبر: ۸٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha