۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
 نیروی انسانی رکن مهم در رشد اقتصادی کشور
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد

نیروی انسانی رکن مهم در رشد اقتصادی کشور

سمیعی نسب، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیروی انسانی را از ارکان مهم اقتصاد کشور دانست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار، مصطفی سمیعی نسب عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه نیروی انسانی، گفت: همانگونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره شد نیروی انسانی بویژه معلمان و کارگران از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: توجه به وضعیت معیشتی و زندگی معلمان و کارگران موجب خواهد شد نظام انگیزشی در این دو قشر تقویت شود و بدین ترتیب زمینه برای تعلیم و تربیت نیروی کار مولد و رونق تولید و اقتصاد در کشور فراهم می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع با اشاره به توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور اظهارداشت: دشمن از هر وسیله ای برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور استفاده کرده است و تلاش می کند با شیوه های مختلف نیروی انسانی کشور را مورد هدف قرار دهد و مسئولان باید با ایجاد انگیزش لازم و تامین مناسب معیشت نیروی انسانی بیش از پیش در بهبود وضعیت نیروهای مولد و بخش تعلیم و تربیت تلاش نماید.

وی نیروی انسانی را پایه رشد کشور در ابعاد مختلف عنوان کرد و گفت: بار تولید ملی بر دوش نیروی انسانی است بنابراین توجه به وضعیت نیروی انسانی و سرمایه های ملی و نگاه درست به نظام تعلیم و تربیت، نقش مهمی در تداوم روند رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

دکتر سمیعی نسب به ظرفیت های بالای نیروی انسانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد زیاد نیروهای متخصص و توانمند ظرفیت بسیار خوبی از نظر نیروی انسانی کارآمد در کشور بوجود آورده است و مسئولان باید با برنامه ریزی مناسب به نحو مطلوب از این ظرفیت در جهت رشد و تعالی اقتصاد و رونق تولید در کشور استفاده کنند.

وی افزود: توجه به تامین نیازهای نیروی انسانی، اصلاح نظام تعلیم و تربیت، توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان و تنظیم نظام انگیزشی و پاداشی نیروی کار از مواردی است که می تواند اقتصاد کشور را به سوی فعالیت های مولد سوق دهد و در نهایت به بهبود عملکرد اقتصادی کشور منجر شود.

کد خبر: ۸۷٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha