۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
قانون بانک مرکزی تابستان به صحن علنی می رود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قانون بانک مرکزی تابستان به صحن علنی می رود

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قانون پیشنهادی بانک مرکزی در کمیسیون به مرحله نهایی رسیده و احتمالاً در همین فصل بهار یا حداکثر اواخر تابستان به صحن علنی خواهد رفت.

به گزارش بازار، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش بی رویه حجم نقدینگی در اقتصاد ایران گفت: بخشی از وظیفه کنترل و نظارت و تعدیل نقدینگی بر عهده بانک مرکزی است.

وی افزود: با توجه به اینکه «قانون بانک مرکزی» متعلق به سال ۱۳۳۱ و اصلاحات دهه پنجاه است و همچنین با توجه به اتفاقات و ابزارهای جدید در نظام پولی کشور طی چهل سال اخیر لذا بانک مرکزی عملاً توانایی مدیریت نظام پولی کشور را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رادیو گفت وگو، با اشاره به اینکه قانون پیشنهادی بانک مرکزی در کمیسیون به مرحله نهایی رسیده و احتمالاً در همین فصل بهار یا حداکثر اواخر تابستان به صحن علنی خواهد رفت گفت: طبق این قانون، نظارت بانک مرکزی بر بانکهای تجاری افزایش پیدا خواهد کرد و ما هم کنترل بیشتری بر بانک مرکزی خواهیم داشت.

زنگنه درمورد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و قانون اصلاح ساختار بودجه نیز اشاره و بیان کرد: ما در این قانون به دنبال محدود کردن دولت برای جبران کسری بودجه از هر مسیری غیر از مسیر قانون بودجه هستیم چراکه بخشی از علت افزایش نقدینگی، کسری بودجه دولت است.

کد خبر: ۸۷٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha