۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
ورودی آب به سد تهم در زنجان ۲۱ درصد کاهش دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

ورودی آب به سد تهم در زنجان ۲۱ درصد کاهش دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری ورودی آب به سد تهم بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب بوده که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش دارد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به ورودی آب به سدهای چهار گانه استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال ۹۹ تا ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری ورودی آب به سدهای استان در مجموع بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد. 

وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ورودی آب به سد تهم بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب بوده که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش دارد،اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان از سد تهم تامین می شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: همچنین ورودی آب به سد گلابر ۶۸ میلیون متر مکعب، کینه ورس ۹۰ میلیون متر مکعب و تالوار هم بیش از ۲۶ میلیون متر مکعب بوده است. 

افشاری تاکید کرد: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری سد تهم کمترین ورودی آب را داشته است. 

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸.۴۸ میلیون متر مکعب از حجم مخزن سد تهم پر است، ابراز داشت: این میزان در سال  گذشته بیش از ۶۱.۲۱ میلیون متر مکعب بود که در سالجاری بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه بارندگی در استان زنجان طی سال گذشته خوب نبوده است، افزود: متاسفانه بارندگی در استان بیش از ۲۹ درصد کاهش دارد. 

افشاری بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید کرد و گفت: بارندگی ها طی آذر ماه سال گذشته در استان خوب بود ولی در دی ماه و اسفند ماه سال گذشته بارندگی بسیار ضعیف بوده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری بارش ها در استان زنجان  تقویت شود. 

کد خبر: ۸۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha