۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
دولت و بانک مرکزی سود تسهیلات تعلیقی را تعیین تکلیف کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد:

دولت و بانک مرکزی سود تسهیلات تعلیقی را تعیین تکلیف کنند

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت و بانک مرکزی باید سود تسهیلات تعلیقی را تعیین تکلیف کنند، اگر پرداخت اقساط بانکی دو ماه به تعویق افتاد، دولت باید هزینه آن را بپردازد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه دولت برای به تعویق افتادن دو ماهه پرداخت اقساط بانکی مرتبط با فعالان اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا، مشاغل خرد و فعالان اقتصادی شاید نتوانند به تعهدات مالی و قانونی خود عمل کنند، بنابر این به تعویق افتادن دو ماهه اقساط بانکی بسیار مثبت و قابل قبول است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعویق افتادن دو ماهه پرداخت اقساط بانکی مرتبط با فعالان اقتصادی، گفت: دولت و بانک مرکزی باید سود تسهیلات تعلیقی را تعیین تکلیف کنند، اگر پرداخت اقساط بانکی دو ماه به تعویق افتاد، دولت باید هزینه آن را بپردازد، چون بانک ها با سپرده گذارانی رو به رو می شوند که باید سودشان را بپردازد.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده درباره ارائه معافیت های مالیاتی به مشاغل خرد و فعالان اقتصادی، افزود: دولت اگر به مشاغل معافیت مالیاتی بدهد، این مسئله موجب کاهش درآمدهای مالیاتی دولت شده و این موضوع بر روی بودجه اثر می گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در پاسخ به سوالی درباره استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران کسری درآمدهای دولت ناشی از ارائه معافیت های مالیاتی به مشاغل، گفت: این اقدام نیازمند مصوبه قانونی مجلس و اذن رهبر معظم انقلاب است تا دولت بتواند به مشاغل خرد یا فعالان اقتصادی معافیت های مالیاتی بدهد.

کد خبر: ۸٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha