۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
بازگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد صنعتی راکد در استان سمنان
رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

بازگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد صنعتی راکد در استان سمنان

سمنان- تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بازگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد صنعتی راکد در استان با هدف رونق تولید و اشتغال خبر داد.

علی تشنه دل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای اشتغال و تولید، تأکید کرد: در سال گذشته ۳۰ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف‌شده بودند، احیا و به عرصه تولید بازگشتند.

وی افزود: سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب‌وکار است و لذا  اولویت‌های اصلی سازمان بر محورهای تأکید برساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان محسوب می‌شوند. 

رئیس صمت استان سمنان گفت: برای تحقق رونق و جهش در تولید ، اجرای طرح‌های نیمه‌تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست‌ها هم‌فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان صورت پذیرد.

تشنه دل بیان کرد: در تمامی بخش‌ها باید آسیب‌شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش‌ها و موانع راهکارهای مؤثر ارائه شود لذا  راه‌اندازی طرح‌های مهم و نیمه‌تمام یکی از اولویت‌های کاری این سازمان است و در این راستا در سال گذشته ۱۶ طرح مهم در استان راه‌اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند.

وی افزود: تعطیلی فعالیت بنگاه‌های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری، به دلیل مانع‌تراشی‌ها، مداخلات غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نبوده و در این رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه از بروز این رخداد درسطح استان به جد جلوگیری کند.

کد خبر: ۸۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha