۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
بهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل ها

بهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل ها

استفاده از خدمات قالیشویی‌ها برای نظافت مبل یا مبل شویی یکی بهترین روش‌ها برای صرفه جویی در وقت است.

به گزارش بازار، یکی از پر مصرف ترین لوازمی که زیبایی خاصی به دکوراسیون می­دهد می­توان به مبل­ها اشاره کرد به مرور زمان در اثر استفاده از مبلمان و نشستن گرد و خاک محیط روی آنها کثیف می شوند و این کثیف شدن باعث از بین رفتن زیبایی دکوراسیون خواهد شد به مبل شویی نیاز پیدا خواهیم کرد با مبل شویی هم مبل­ها نو نوار می­شوند و هم اینکه زیبایی مبلمان حفظ می­شود با ما همراه شوید تا با مراحل مبل شویی در قالیشویی  یا در منزل آشنا شوید.

مبل شویی در کارخانه قالیشویی

استفاده از خدمات قالیشویی‌ها برای نظافت مبل یا مبل شویی یکی بهترین روش‌ها برای صرفه جویی در وقت است. برخی از قالیشویی‌ها خدمات مبل شویی در منزل را ارائه می‌دهند که با دستگاه‌های مخصوص مبل، اقدام به شستشوی مبل در منزل را خواهند کرد.

۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز است که شستشوی مبل در منزل شما انجام شود.

مراحل قبل از مبل شویی در خانه

بهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل هابهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل ها

بهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل ها

برای اینکه با بهترین روش های مبل شویی در منزل آشنا شوید ۷ مرحله مهم شستشوی مبل­ها را با هم بررسی می­کنیم:

۱. مبل ها را غبار روبی کنید:

برای مبل شویی اولین مرحله این است که گرد و خاکی که بر روی مبلمان نشسته است را با جاروبرقی، رویه مبل و کوسن ها را جارو بزنید و در صورت نیاز بتکانید و دوباره سر جای خود بگذارید.

۲. با برس نوزاد رویه مبل ها را برس بکشید

با توجه به نرم بودن برس نوزاد قسمت هایی که گرد و خاک زیادی به رویه مبل چسبیده را برس بزنید تا کامل پاک شود.

۳. با پرزگیر موهای چسبیده به مبل را تمیز کنید

با توجه به شرایط نگهداری حیوانات خانگی ماننده سگ و گربه و... که امروزه بسیار فراگیر شده، موهای ریخته شده روی مبل را با پرزگیر کاملا جمع نمایید چرا که معمولا جاروبرقی موهای چسبیده به رویه مبل را جمع نمی­کند.

۴. سطوح غیر پارچه ی مبل خود را دستمال بکشید

با یک دستمال تمیز تمام سطوح مبل شامل دسته های چوبی و فلزی و پایه ها را به آرامی دستمال بکشید تا تمیز شوند.

۵. قسمت های خیلی کثیف را لکه گیری کنید

قبل از مبل شویی اگه جایی از مبل نیاز به لکه گیری دارد این کار را با مقداری سرکه و آب بر روی قسمت­‌های کثیف بپاشید و با دستمال تمیز پاک کنید تا اثری از لکه­‌ها بر روی مبل باقی نماند.

نحوه مبل شویی عبارتند از:

شستشوی مبلمان به سه صورت انجام می­شود: ۱.استفاده از بخارشوی برای نظافت مبلمان ۲. استفاده از محلول آب و شامپو ۳. سپردن کار به کارخانه‌های قالیشویی؛ که در ادامه هر سه روش را به صورت کوتاه بررسی می­کنیم:

۱.استفاده از بخارشوی برای نظافت مبلمان

استفاده از بخارشوی برای نظافت مبلمان از بهترین روش های تمیز کردن مبل به شمار می­آید مکانیزم بخارشوی طوری است که تمام لکه ها و کثیفی های حاصله از روغن و... کامل می زداید.

تنها نیاز است که مخزن بخارشوی را با محلول آب و شامپو پر نمایید به وسیله بخارشوی محلول را بر روی رویه مبل بپاشید و بعد از آن به وسیله مکنده دستگاه بخارشوی تمام کف های حاصل از محلول آب و شامپو را تمیز نمایید بخارشوی را روی درجه کم قرار دهید و به آرامی از بالا شروع کنید رو به پایین آمدن و کل بخش های مبل را با دستگاه بخارشوی تمییز کنید.

۲. استفاده از محلول آب و شامپو

بهترین روش ها برای شستشوی مبل و نظافت مبل ها

اگر بخارشوی ندارید می­توانید از روش دوم که شستن به وسیله محلول آب و شامپو است استفاده کنید بعد از اماده سازی محلول آب و شامپو که برای ساختن آن میتوانید ۳لیتر آب را داخل لگن یا تشت بریزید و سه پیمانه شامپوی غیر شیمیایی را داخل آب بریزید و حل نمایید تا این محلول به خوبی درست شود.

یک اسفنج یا ابر تمیز  را با محلول آب و شامپو آغشته کنید و روی رویه مبلمان را با کف حاصل از محلول به وسیله ابر یا اسفنج به آرامی بکشید و بعد از آن با ابر خیس روی سطوحی که کف، باقی مانده است؛ بکشید تا کاملا سطح پارچه مبل تمیز شود.

با توجه به اینکه چوب مبل در صورت آب خوردن، پوسته پوسته و در برخی از اوقات مرطوب شدن چوب باعث ترک خوردن آن می شود از مرطوب کردن و خیس نمودن چوب مبل اجتناب نمایید بعد از اتمام کار می توانید به وسیله سشوار کشیدن پارچه های خیس مبل را خشک نمایید.

۳. سپردن کار به مراکز خدماتی

مبل شویی به وسیله سپردن کار به مراکز خدماتی مثل قالیشویی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود چرا که در صورت هرگونه قصور و کوتاهی و عدم آگاهی از شستشوی مبل، می­تواند به خراب شدن مبل بیانجامد به همین خاطر اگر دو روش بالا را نمی­توانید انجام دهید بهترین راه حل این است با صرف هزینه اندک کار را به نیروی تکنسین مجرب بسپارید.

با توجه به شرایط کرونا، یک سرویس ویژه به خدمات مبل شویی اضافه شده است و در حین شستشوی مبل، ضدعفونی مبل هم انجام می­شود و دیگر هیچگونه نگرانی بابت انتشار ویروس کرونا نخواهد بود، چرا که شرکت های خدماتی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا خواهند بود به همین خاطر با خیال راحت می­توانید شستشوی مبلمان خود را به شرکت های خدماتی بسپارید.

منبع: مگ استاده

کد خبر: ۸۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha