۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
هوش مصنوعی به صنعت مد هم وارد شد| کاهش هزینه و افزایش کارایی میوه های  فناوری نوین
صنعت مد در دنیای دیجیتال

هوش مصنوعی به صنعت مد هم وارد شد| کاهش هزینه و افزایش کارایی میوه های فناوری نوین

صنعت مد از جمله صنایع پردرآمد در جهان است در حالی که این صنعت از دیجیتالی سازی توسط فناوریها نوین هم عقب نمانده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «د هندو» در گزارشی به بررسی مزایای استفاده از فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی در صنعت مد پرداخته است که در ادامه می توانید بخوانید:

 صنعت مد یکی از بزرگترین صنایع در جهان است. طبق نظرسنجی انجام شده توسط فشن یونایتد، درآمد کل آن بیش از ۳۰۰۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است که تقریباً ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است. در حالی که فناوری از ساخت تا تولید پس از تولید بخشی از صنعت بوده است، صنعت از طریق دیجیتال سازی در حال دگرگونی و تحول است.

 از طرفی باید اشاره کرد این فقط مربوط به مدیریت داده نیست بلکه به کاهش هزینه و افزایش کارایی نیز مربوط می شود. روش های سنتی طراحی لباس شامل مقدار زیادی زباله است. مطالعه اخیر دانشگاه آلتو گزارش داده است که صنعت مد سالانه ۹۲ میلیون تن زباله تولید می کند. تغییر روی یک روند طراحی دیجیتال سه بعدی می تواند به کاهش تقریباً ۷۵ درصدی این تولید زباله عظیم کمک کند.

تحقیقات اخیر IMRG (انجمن خرده فروشی آنلاین انگلیس) و Hive(در حوزه مد) نشان داده است که خرده فروشان مد در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری قابل توجهی در هوش مصنوعی (AI) در سالهای آینده هستند. با استفاده از سیستم های رایانه ای و تکنیک های هوش مصنوعی، می توان عرضه را با تقاضا مطابقت داد و تولید غیرضروری را محدود کرد. هوش مصنوعی همچنین می تواند برای بهبود بیشتر تجارب خریداران، از واقعیت افزوده (AR) استفاده کند. اتاق های ارتباط مجازی مبتنی بر فناوری و ترکیبی از چت بات ها توسط خرده فروشان مد در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. دیجیتال سازی فرآیندهای کار همچنین می تواند به خرده فروشان مد در بازارهای بیشتر، صرفه جویی در وقت و هزینه، توسعه کمپین های بازاریابی موثر و محصولات جدید کمک کند.

 همچنین مشتریان می توانند از پلتفرم های دیجیتال برای تحقیق در مورد قیمت های رقابتی، محدودیت های هزینه های شخصی، انواع مختلف، اندازه ها و غیره استفاده کنند. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین مشتریان را قادر می سازد تا از طریق جلسات مجازی خریداران با فروشندگان ارتباط برقرار کنند.

دیجیتال سازی در بخش آموزش مد
همه اینها در آموزش مد نیز تأثیر دارد. به غیر از اینکه به دانشجویان سراسر دنیا اجازه می دهد با طراحان برتر ارتباط برقرار کنند و از آنها بیاموزند، آموزش دیجیتالی سازی به آنها امکان می دهد تا طرح های خود را از طریق پورتال های مختلف به رسمیت بشناسند و به تأیید برسند و ترجیحات و گزینه های مشتری را برای فرایندهای تصمیم گیری در آینده پیگیری کنند. دانشجویان در صنعت مد می توانند با یادگیری مبتنی بر شبیه سازی سازگار شوند، که با اجازه دادن به طراح برای حل سریع مسائل مربوط به ارتباط لباس با تجسم کردن تغییرات لباس، روند کار را سرعت می بخشد.در حالی که مواردی همچون سرقت آثار، افزایش رقابت، بیشتر شدن ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان وجود دارد، مارک های مد نمی توانند از مزایای دوران دیجیتال چشم پوشی کنند.

کد خبر: ۸۶٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha