۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
ریزش قیمت مسکن در پی تکانه‌های اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ثبت شد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ریزش قیمت مسکن در پی تکانه‌های اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ثبت شد

ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش قیمت مسکن طی مدت اخیر گفـت: مجلس با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی و شکستن احتکار واحدهای مسکونی، ترمز قیمت‌ها را کشید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در رابطه به تاثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در کاهش قیمت‌ مسکن؛ گفت: با توجه به افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن طی سال‌های اخیر، یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس یازدهم ساماندهی این بازار بوده است. از این رو با تصویب دو قانون" مالیات بر خانه های خالی" و "جهش تولید و تامین مسکن" موضوع ساماندهی بازار مسکن را با جدیت دنبال کرد.

نماینده مردم کردکوی،   ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرکدام از قوانین مذکور، تاثیر خودشان را در بازار مسکن خواهند داشت البته اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی با توجه به اینکه به زودی عملیاتی می‌شود اثر خودش را به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران در کوتاه مدت نشان داده است، طرح جهش تولید مسکن نیز که موجب ساخت و عرضه سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی می‌شود، ‌ تاثیر بلند مدت در بازار ملک خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه سوداگران و دلالان ملکی اقدام به احتکار انبوه واحدهای مسکونی کرده بودند که خوشبختانه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی این احتکار را شکسته و منجر به عرضه واحد های خالی به بازار اجاره و خرید شد.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت مسکن تهران در مدت اخیر خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن پایتخت در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به متری ۲۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان رسید این در حالی است که میانگین قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان رسیده بود. بنابراین خوشبختانه با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی شاهد تکانه‌هایی در بازار مسکن و ریزش قیمت‌ها هستیم چرا که طبق آمار مذکور بازار ملک پس از مدتها کاهش ۳.۱ درصدی را تجربه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی شاهد کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر بودیم که وزیر راه شهرسازی نیز طی مصاحبه ای به ریزش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در ماه‌های منتهی به سال ۱۴۰۰، اشاره کرده بود. از این رو مجلس در این مدت کم فعالیت توانسته با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قطع دست سوداگران تاحدوی ترمز قیمت‌ها را بکشد. البته امیدوارم با اخذ اولین مالیات از خانه های این روند نزولی تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۸۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha