۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ اردیبهشت
اتاق اصناف ایران اعلام کرد

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ اردیبهشت

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ تا پانزدهم اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش بازار، اتاق اصناف ایران اعلام کرد: به اطلاع روسای اتاق های اصناف سراسر کشور و تمامی افراد صنفی و کارشناسان این حوزه می رساند، مهلت تسیلم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ و سر رسید پرداخت مالیات آن برای تمامی مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تا تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ تمدید شد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، با عنایت به مفاد بند ۶ بخشنامه ۲۰۰/۹۹/۶۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ موضوع ابلاغ مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ مبنی بر این که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ و سر رسید پرداخت مالیات آن برای تمامی مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید می شود مقرر می دارد:

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به دوره مالیاتی زمستان سال ۱۳۹۹ و سررسید پرداخت مالیات ماهانه پانزدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خواهد بود. در این راستا با توجه به این که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حکم قانون است لذا تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات در سررسید تعیین شده مشمول جریمه های موضوع بند ۵ ماده ۲۲ و ماده ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

شایان ذکر است تمامی مهلت های قانونی که سررسید آن ها تاریخ انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه است از جمله مهلت مقرر برای تسلیم گزارش حسابرسی مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز شامل تمدید مهلت موضوع بند ۶ بخشنامه فوق الذکر خواهد بود. بنابراین مودیان مالیاتی برای تسلیم گزارش حسابرسی مالیاتی دوره چهارم (زمستان) سال ۱۳۹۹ با احتساب تعطیلات رسمی پانزدهم و شانزدهم خرداد تا تاریخ هفدهم خرداد سال ۱۴۰۰ فرصت دارند.

کد خبر: ۸۶٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha