۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۶ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در زنجان بیمه هستند/ کوتاهی تامین اجتماعی در حق کارگران
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان:

۶ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در زنجان بیمه هستند/ کوتاهی تامین اجتماعی در حق کارگران

زنجان- محمدی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان گفت: از ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در استان که کارت مهارت دارند تنها شش هزار و ۵۰۰ نفر بیمه هستند. 

رزاق محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کم‌توجهی مسئولان به کارگران ساختمانی به عنوان اقشار زحمتکش جامعه، اظهار کرد: از ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در زنجان که کارت مهارت دارند و از طرف انجمن صنفی کارگران ساختمانی تایید شدند تنها شش هزار و ۵۰۰ نفر بیمه هستند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کارگران اشاره کرد و گفت: رهبری عنوان داشتند در خصوص حق و حقوق کارگران بسیار دقت شود و نسبت به بیمه آنها تمهیدات لازم صورت گیرد. 

محمدی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران ساختمانی در استان بیمه کارگران را دنبال می کند، تاکید کرد: متاسفانه رکود ساخت‌وساز، اقتصاد و بیماری کرونا باعث شده تا کارگران توان مالی لازم را نداشته باشند تا حق بیمه را واریز کنند و به علت یک روز بیکاری بیمه این افراد قطع می شود. 

وی ابراز داشت: قرار دادی بین کارگر و تامین اجتماعی منعقد می شود ولی به خاطر یک روز بیکاری تامین اجتماعی یک طرفه قرار داد را قطع می‌کند و ما بعد از این به دادگستری شکایت خواهیم کرد چرا که طبق قانون بیمه گذار نمی‌تواند بیمه‌گر را یک طرفه حذف کند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان گفت: کارگر با صداقت می گوید که یک روز است که بیکار شده ولی تامین اجتماعی قرار داد بیمه را حذف می کند. 

محمدی با بیان اینکه کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی استان شاکی هستند، افزود: نامه ای از طرف کارگران و چهار انجمن  صنفی کارگران به مجمع نمایندگان استان داده شده تا به مشکلات رسیدگی کنند. 

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی به علت نبود ساخت و ساز در برخی روزها بیمه شان قطع می شود و اگر فرد دوباره مشغول به کار شود و خدایی نکرده بدون بیمه حادثه رخ دهد چه کسی جوابگوی خانواده این کارگر خواهد بود. 

 رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی اجباری است، افزود: بیمه اجباری نباید سهمیه‌ای باشد زیرا اگر یک جای بدن کارگر آسیب ببیند چه کسی جوابگر خواهد بود. 

محمدی با بیان اینکه تامین اجتماعی خود سرانه بیمه کارگران ساختمانی را حذف می کند، ابراز کرد: روزانه بیمه سه تا پنج نفر از کارگران ساختمانی در استان قطع می‌شود و در این میان تامین اجتماعی در بیمه کردن کارگران کوتاهی می کند چرا که از یک طرف بیمه را قطع می کند و از طرفی هم اعلام می کند کارگران ثبت نام کنند ولی سهمیه نمی دهد. 

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را شهرداری، سه درصد خود کارگر و هفت درصد را دولت پرداخت می‌کنند، افزود: بیمه حداقل‌ترین نیاز یک انسان است و دولتمردان باید آن را به نحو احسن انجام دهند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان یادآورشد: متاسفانه کارگران ساختمانی در استان هم از بسته کمک معیشتی استفاده نکردند و مشمول آنها نشده است. 

کد خبر: ۸۶٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha