۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
افزایش قیمت خودرو در کارخانه در سال گذشته بیشتر از رشد تورم بود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت خودرو در کارخانه در سال گذشته بیشتر از رشد تورم بود

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رکود بازار خودرو، گفت: در سال گذشته افزایش قیمت خودرو در کارخانه بیشتر از رشد تورم بود و جامعه بیش از این کشش افزایش بهای خودرو را ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت، گفت: در حال حاضر جامعه متاثر از وضعیت کرونا، کاهش تعداد سفرها و فعالیت‌های اقتصادی است در نتیجه بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و در شرایطی که بازار خودرو کم رونق است، خودروسازان باید به جای افزایش قیمت مشوق‌هایی برای افزایش تمایل مردم به خرید خودرو ایجاد کند.

شورای رقابت نباید با افزایش قیمت خودرو موجب شوک به بازار شود
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ثبات قیمت‌ و در برخی موارد کاهش بهای چهارچرخ‌ها و واگذاری تقسیطی خودرو را یکی دیگر از مشوق‌ها برای رونق بازار دانست و افزود: در حال حاضر بازار خودرو راکد بوده و چشم انداز روشنی برای این شرایط وجود ندارد، حتی سایه مذاکرات وین بر قیمت‌ها در بازار تاثیر گذاشته و فعالان اقتصادی از حجم خرید و فروش خود کاهش دادند.

وی با اشاره به اینکه شورای رقابت نباید با افزایش قیمت خودرو موجب شوک به بازار شود، اضافه کرد: خودروسازان باید با بازار همراهی کرده و مشوق‌هایی برای رونق بازار و افزایش اعتماد مصرف کنندگان پیش بینی کنند.

افزایش قیمت خودرو محلی از اعراب ندارد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هر چه به جلو پیش رویم احتمال رکود بازار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته افزایش قیمت خودرو در کارخانه بیشتر از رشد تورم بود و جامعه بیش از این کشش افزایش بهای خودرو را ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نه تنها در ماه‌های گذشته نرخ ارز و قیمت مواد اولیه تولید رشدی نداشته، بلکه در مواردی مانند نیز دلار نیز با کاهش روبه رو شده است بنابراین افزایش قیمت محلی از اعراب ندارد.

کد خبر: ۸۶٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha