۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
نحوه بخشودگی سود و جرایم وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان
رئیس اداره کل وصول مطالبات بانک کشاورزی مطرح کرد

نحوه بخشودگی سود و جرایم وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان

برزویی، رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: گیرندگان تسهیلات با مراجعه به شعب بانک کشاورزی استان‌ها مشکل خود در خصوص عدم بخشودگی تسهیلات را حل کنند.

به گزارش بازار، عبدالرضا برزویی درباره علت تأخیر در بخشودگی در جرایم و سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان کشاورزان گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی گیرندگان تسهیلات زیر یک میلیارد ریال که به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه، قادر به تسویه به‌موقع بدهی نشدند، مشمول مزایای بخشودگی قانونی شده و فقط اصل بدهی تسویه می‌شود.

رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی افزود: بر همین اساس از سال ۹۵ تا ۹۸ بندهای مختلف قانون بودجه به نظام بانکی ابلاغ شد و به وسیله شعب بانک‌ها در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

او ادامه داد: تا پایان ۹۵/۳/۳۱ بیش از ۴۳۸ هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات به میزان ۲۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال جرایم و دیرکرد به حساب مطالبات از دولت گذاشته شد.

برزویی گفت: از سال ۹۹/۳/۳۱ با اتمام مهلت بند (ل) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۸ به دلیل عدم تمدید آن در بودجه سال ۹۹ دیگر قادر به انجام این مساعدت برای بدهکاران نبودیم، ولی دولت مصوبه دیگری را تحت عنوان بند (خ) برنامه ششم توسعه به بانک‌ها ابلاغ کرد و گشایش بیشتری برای بدهکاران باز شد.

او بیان کرد: از خرداد سال ۹۹ تا کنون بیش از ۴۵۴ هزار نفر به مبلغ ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این بند خ بهره‌مند شدند.

رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی استان‌ها یا شعب اعتباری مرکز استان‌ها مشکل خود در خصوص عدم بخشودگی تسهیلات را حل کنند.

کد خبر: ۸۶٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha