۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
انبوه سازان حرفه‌ای وام ۴۵۰ میلیونی می‌گیرند
معاون اعتبارات بانک مسکن عنوان کرد

انبوه سازان حرفه‌ای وام ۴۵۰ میلیونی می‌گیرند

علمداری، معاون اعتبارات بانک مسکن گفت: انبوه سازانی که بین ۳ تا ۵ مورد از فناوری‌های نوین را در ساخت واحدهای مسکونی بکار گیرند ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی وام دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد حسن علمداری گفت: ۳۸ تا ۴۰ مورد مصوب فناوری‌های نوین وجود دارد، اما به منظور تشویق انبوه سازان در بکارگیری فناوری‌های نوین در ساختمان ۳ تا ۵ آیتم اصلی در نظر گرفته شده است که در صورت بکار گیری آن‌ها در ساخت واحدها در کلان شهرها تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان وام به ازای هر واحد به انبوه ساز تعلق می‌گیرد.

وی مهمترین مورد را رعایت مبحث ۱۹ مقرارت ساختمان عنوان کرد که مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی است.

علمداری با بیان اینکه انبوه سازان را به سه دسته حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را بکار می‌گیرند و همچنین حرفه‌ای سازهایی که از فناوری‌های نوین استفاده نمی‌کنند و سایر انبوه سازان تقسیم می‌کنیم گفت: برای اعطای وام تقسیم بندی دیگری هم بر اساس جمعیت شهرها در نظر گرفته ایم که بر این اساس در تهران و کلان شهرها انبوه سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی افزود: در کلان شهرها انبوه سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده نمی‌کنند به ازای ساخت هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان و سایر انبوه سازان به ازای ساخت هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

معاون اعتبارات بانک مسکن سود تسهیلات را ۱۸ درصد و زمان بازپرداخت آن‌ها را بین ۲ تا ۳ سال با توجه به تعداد پروژه‌ها اعلام کرد. وی افزود: برخی از این وام‌ها قابل انتقال به خریداران با اقساط ۸ تا ۱۰ ساله هستند.

کد خبر: ۸۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha