۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
فاصله فقر و غنا نگران کننده است/ خسارت کلان بورس در مازندران
رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

فاصله فقر و غنا نگران کننده است/ خسارت کلان بورس در مازندران

ساری- بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس فاصله فقر و غنا را نگران کننده دانست و گفت: افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان متناسب با تورم نیست.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار بهبود شاخص رفاه را از مزیت های بودجه سال جاری بیان کرد و گفت: این درحالی است که ضریب جینی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته و فاصله طبقاتی رشد یافته است.

وی فاصله بین فقر و غنا نگران کننده است و کارگران اولین قشر آسیب پذیر در این زمینه هستند، افزود: از این رو برای اولین بار ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی صندوق تامین اجتماعی با بدهی های دولت تهاتر شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارگران و بازنشستگان، ارتقای وضعیت درمانی و اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از مهمترین برنامه ها برای حمایت از قشر ضعیف جامعه و کارگران بیان کرد و گفت: هرچند افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان نسبت به تورم مناسب نیست ولی در مجموع ارتقاء یافته است.

بابایی کارنامی توجه به رفاه کارگران را امری مهم دانست و گفت: امسال تلاش می شود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تامین مسکن ایرانیان پرداخت می شود که رشد هشت برابری نسبت به سال های قبل داشته است.

وی با عنوان اینکه متاسفانه سیاست های ارزی به نفع تولیدکننده نیست، گفت: در حوزه بورس جفای بی حدی به مردم شده و سفره های آنان را کوچک تر کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: در استان مازندران بی تدبیری ها و دخالت های موجود در بورس ۲۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد مردم و استان خسارت زده است درحالی که یکی از راهکارهای تامین منابع مالی بورس است و باید از این ظرفیت اقتصادی استفاده کرد.

کد خبر: ۸۶٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha