۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۱۵۰هزار کارگر خراسان شمالی در خارج از استان کار می‌کنند
استاندار خراسان شمالی:

۱۵۰هزار کارگر خراسان شمالی در خارج از استان کار می‌کنند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۵۰ هزار کارگر خراسان شمالی در خارج از استان مشغول به کار هستند که در این زمینه بیش‌ازپیش به آموزش و تخصص جامعه کارگران نیازمندیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در سی و دومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان؛ با اشاره به فعالیت ۱۵۰ هزار نیروی کار در خارج از استان اظهار داشت: آموزش مهارت‌های ضمن خدمت تخصصی برای جامعه کارگران استان در هر رسته شغلی ضروری است.

وی از حمایت طرح‌های نوآورانه جمعیت کارگران استان خبر داد و گفت: برای مطرح‌شدن چنین طرح‌های در سطح ملی و بین‌المللی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای استان موظف به ارائه سند آموزش ضمن خدمت کارگران است؛ تصریح کرد: با آموزش مهارت‌های تخصصی و به‌روز کردن این آموزش‌ها می‌توانیم با هماهنگی‌های انجام‌شده و بر مبنای نیازسنجی کشورهای خارجی این کارگران را به خارج از کشور نیز اعزام کنیم.

شجاعی جامعه کارگران را شریف‌ترین قشر و جامعه فعال و مؤثر دانست و افزود: وظیفه ما حل و پیگیری و به حداقل رساندن مشکلات این قشر است و تلاش کرده‌ایم در حد توان این مشکلات را برطرف کنیم.

وی خواستار پیگیری مشکلات جامعه کارگران استان در حوزه مسکن و تأمین نداشته های رفاهی آنان نیز شد.

گفتنی است در این جشنواره با حضور استاندار خراسان شمالی از ۱۲ کارگر منتخب تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: ۸۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha