۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
فعالیت شرکت‌های دولتی در بورس رصد شود| تهیه طرح های ساماندهی بازار سرمایه در مجلس
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

فعالیت شرکت‌های دولتی در بورس رصد شود| تهیه طرح های ساماندهی بازار سرمایه در مجلس

سعیدی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که یک شرکت دولتی در بورس عرضه می شود، باید رصدهای لازم انجام شود تا آنان به محض سودآوری، سرمایه خود را از بورس خارج نکنند.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط نا بسامان بازار سرمایه، اظهار داشت: اقدامات در بازار سرمایه باید به سمتی سوق داده شود که اعتماد مردم به این بازار جلب شود و مردم باز هم در این بازار سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: اساسی ترین اشکال این است که اغلب مردم بدون آموزش وارد بازار بورس می شوند که باید آگاهی خود را افزایش دهند.

حسینی کیا اظهار داشت: از سوی دیگر، شرکت های دولتی زیادی وارد این بازار شدند و بعد از آنکه سود زیادی کردند، سرمایه خود را از بازار بورس خارج کردند که این مسئله منجر به سقوط بازار بورس شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خروج سرمایه شرکت های دولتی از بازار بورس، باعث سقوط این بازار شد و در حال حاضر هم مردم باید با آگاهی و آموزش وارد بازار بورس شوند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر زمانی که یک شرکت دولتی در بورس عرضه می شود، باید رصدهای لازم انجام شود تا آنان به محض سودآوری، سرمایه خود را از بورس خارج نکنند و منجر به سقوط این بازار نشوند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هایی برای ساماندهی بازار بورس در مجلس تهیه شده است که در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی است و پس از تصویب در مجلس، قطعا تاثیرات مثبت خود را در بازار سرمایه ایجاد می کند.

کد خبر: ۸۶٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha