۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
«بریت کوین»؛ ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا
در ادامه رقابت جهانی برای عرضه ارز دیجیتال بانکی؛

«بریت کوین»؛ ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا

بریتانیا از جمله کشورهایی است که سهم زیادی از مردم را واکسینه کرد و در حال ورود به دوره پسا کرونا است.این کشور در نظر دارد با عرضه «بریت کوین»، ارز دیجیتال بانک مرکزی، روند احیای اقتصاد را تسریع کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این رقابت تنگاتنگ جهانی برای عرضه ارز دیجیتال توسط بانکهای مرکزی،هر روز خبری در مورد ورود یک کشور به این عرصه با شروع دوره مطالعاتی آن منتشر می شود. تحولی که به نظر می رسد تمامی بانکها بالاخره ان را می پذیرند و از دوره وابستگی به نظام مالی و  اقتصادی امروزی فاصله خواهند گرفت.

برخی بر این باورند عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی می تواند بستر را برای تسریع فرایند احیای اقتصادی کشورها در پسا کرونا فراهم کند و در صورت درست بودن این پیش بینی بازهم چین گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده است و می تواند از مزایای ان به سرعت بهره مند شود.

 اما دیگر کشورها هم بیکار ننشسته اند. در روز گذشته دولت بریتانیا در مورد طرح عرضه «بریت کوین» که ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا است خبر داد. طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه اکسپرس، از انجا که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است استفاده از یورو دیجیتال در دستور کار دولت قرار ندارد و عرضه ارز دیجیتال بریتانیایی توسط بانک مرکزی این کشور پیشنهاد شده است.

این نشریه نوشت: «در عصری که برگزیت  زمینه را برای جدایی قانونی بریتانیا از اتحادیه اروپا فراهم کرد، بریت کوین می تواند به نمادی مهم برای اقتصاد پویای بریتانیا بعد از بزرگترین بحران اقتصادی و سلامتی در قرن جاری معرفی شود.»

این ارز دیجیتال که «بریت کوین» نام دارد می تواند به احیای اقتصاد بریتانیا در پسا کرونا کمک زیادی بکند.بانک مرکزی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد: «ارز دیجیتال بریتانیا به کسب و کارها و مصرف کنندگان این امکان را می دهد که ارز دیجیتال خود را در حسابهای بانکی  نگهداری کنند  و به راحتی در مبادلات داخلی و بین المللی از آن استفاده کنند. ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا نقش مهمی در نظام مالی کشور خواهد داشت.»

قرار است کارگروه تازه ای بین خزانه داری بریتانیا و بانک مرکزی بریتانیا ایجاد شود که در مورد عرضه، کارکرد و مسایل مرتبط ارز دیجیتال بانک مرکزی مطالعات لازم را انجام دهند. دیگر بانکهای مرکزی کشورها نیز هم اکنون در حال مطالعه و بررسی در مورد عرضه ارز دیجیتال هستند.

عرضه ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی به معنای ایجاد افزایش امکان دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی است در حالیکه هم اکنون تنها بانکهای تجاری به منابع مالی بانک مرکزی دسترسی دارند و می توانند در زمان لزوم از آن استقراض کنند.بانک مرکزی بریتانیا بر این باور است عرضه ارز دیجیتال بانکی می تواند سرعت پرداختهای داخلی و بین المللی را افزایش دهد و خطراتی که ثبات مالی کشور را تهدید می کند را به حداقل برساند.

کد خبر: ۸۶٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha