۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
اینترنت سیار به ۸۴ میلیون مشترک رسید
رگولاتوری:

اینترنت سیار به ۸۴ میلیون مشترک رسید

ضریب نفوذ اینترنت سیار در کشور در سال گذشته از ۱۰۰ درصد گذشته و حالا بیش از ۸۴ میلیون مشترک به حسابی برای جمعیت کل کشور اینترنت سیار وجود دارد.

مژده باقری؛ بازار: تا پایان سال ۱۳۹۹ مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد بوده که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL، VDSL،  FTTX و TD-LTE با سرعت‌های متفاوت بهره می‌برند. با این حساب ضریب نفوذ اینترنت ثابت در کشور به ۱۲.۶۱ درصد رسیده است. ضریب نفوذ اینترنت سیار  نیز در کشور در سال گذشته از ۱۰۰ درصد گذشته و حالا بیش از ۸۴ میلیون مشترک اینترنت سیار وجود دارد، یعنی به حسابی جمعیت کل کشور.

 آمار سازمان تنظیم مقررات تا پایان سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که تعداد مشترکان خانگی اینترنت X-DSL مربوط به شرکت مخابرات ایران، بیش از چهار میلیون و ۵۹۹ بوده و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، بیش از ۳۳۶ هزار بوده که مجموع اشتراک‌های سرویس را به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۶۲ می‌رساند.

اینترنت سیار به ۸۴ میلیون مشترک رسید

در میان شرکت هایی که اینترنت ثابت خانگی ارائه می‌دهند؛ شرکت مخابرات ایران بیشترین مشترک را دارد و پس از آن شرکت‌های شاتل، آسیاتک و نداگسترصبا و فن آوا فرار دارند. در این آمار اعلام شده که ۵۲ هزار و ۱۸۲ روستا به اینترنت ثابت مجهز هستند و در مجموع ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۸۱ مشترک از این روستاها وجود دارد.

بر اساس این آمار تعداد مشترکان خانگی اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، بالغ‌بر ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ مشترک بود و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، ۱۰ هزار و ۲۶۸ مشترک بوده که مجموع اشتراک‌های فیبر نوری مخابرات را به ۱۵۹ هزار و ۴۲۲ می‌رساند. بر این مبنا ضریب نفوذ اینترنت ثابت در کشور به ۱۲.۶۱ درصد رسیده  و با رشدی حدود یک درصدی همراه بوده است.  ضریب نفوذ اینترنت سیار نیز در سال گذشته از ۱۰۰ درصد عبور کرد و حالا به ۱۰۰.۱۹ درصد رسیده است. در حال حاضر ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک اینترنت سیار در ایران وجود دارد که این آمار نسبت به آمار پیش‌تر اعلام شده نزدیک به ۷ میلیون بیشتر شده است. ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور نیز به مرز ۱۵۶ درصد (به طور دقیق ۱۵۵.۹۵ درصد) رسیده است. این آمار در سه ماهه سوم سال ۹۹ به عدد ۱۵۱.۸ درصد رسیده بود.

اینترنت سیار به ۸۴ میلیون مشترک رسید

اینترنت سیار به ۸۴ میلیون مشترک رسید

در این میان بیشترین کاربران اپراتورها به ترتیب به همراه اول و ایرانسل و رایتل تعلق دارد. در سه ماهه پایان سال مشترکین همراه اول بیشترین رشد را در بین سایر اپراتورها داشتند و حالا همراه اول در حال حاضر به طور کلی ۷۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۲۸۶ خط فعال دارد.

این آمار در ایرانسل به ۵۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۴۰ مورد  و در رایتل نیز با داشتن ۴ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۴ خط فعال  در جریان است.   از نظر پوشش دهی همراه اول ۹۶.۹ درصد جمعیتی کشور را در برمی‌گیرد و ایرانسل نیز ۸۷.۲۱ درصد. رایتل نیز توانسته ۵۸ درصد جمعیتی کشور را پوشش دهد.

کد خبر: ۸۶٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha