۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
پیش بینی نظام رتبه بندی معلمان در بودجه امسال
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

پیش بینی نظام رتبه بندی معلمان در بودجه امسال

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ شأن و منزلت معلمان تاکید کرد: در بودجه امسال، نظام رتبه بندی معلمان هم پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در دیدار تصویری با معلمان برگزیده کشور همزمان با روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری با قدردانی از تلاش‌های معلمان در شرایط سخت کرونایی گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس هم معلمان و دانش آموزان بزرگترین قشری بودند که شهید دادند.

وی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا معلمان با یک سرعت غیرقابل باور همراه با بخش‌های مختلف در حوزه‌های فنی و زیرساختی خودشان را پیدا کردند و کار درخشانی انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان در روزهای سخت با تلاش خودشان کم توجهی ما مسئولان را جبران کردند و نشان دادند که شغلشان همان شغل انبیاء است.
وی افزود: بخش قابل توجهی از دانش آموزان هم به خاطر نبود زیرساخت‌ها و محرومیت و فشار اقتصادی امکان استفاده از فضای مجازی را برای تحصیل ندارند که از این بابت ما مسئولان شرمنده ایم.

قالیباف گفت: با ادامه شیوع بیماری کرونا ما نگران جا ماندن این گروه از دانش آموزان از تحصیل هستیم، زیرا این یک خطر جدی است.

رئیس مجلس افزود: در عین حال در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی برای خرید امکانات و تجهیزات آموزشی در مناطق محروم دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه نقش تربیتی معلمان در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان از پدر و مادرها بیشتر است گفت: دانش آموزان همه آینده خودشان را در این دوران در چهره معلمان می‌بینند.

قالیباف تصریح کرد: اگر سند تحول آموزش و پرورش قرار است اجرا شود اجرای صحیح آن در گرو حفظ منزلت و شان معلمان در جامعه است و همه ما در هر مسئولیتی مخاطب اصلی این موضوع هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیان مشکلات در جای خود خوب است، اما همه از مسئولان راه حل و اقدام انتظار دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در ۴ دهه گذشته آموزش و پرورش در اولویت نبوده است گفت: اگر تربیت، آموزش و معلمان مهم هستند باید در اولویت جامعه قرار گیرند.

قالیباف گفت: باید به معلمان جامعه حساب پس دهیم و باید دولت آینده هم با همین نگاه آماده خدمت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل هر کدام در جایگاه خودمان در عمل باید آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم، زیرا این موضوعی است که در ثبات کشور و انقلابمان ریشه دوانده است.

وی تصریح کرد: ما باید به آموزش و پرورش بعنوان دستگاه سرمایه‌ای نگاه کنیم نه دستگاه هزینه‌ای.

قالیباف نظام اداری و بروکراسی را از موانع جدی در کشور به ویژه در آموزش و پرورش دانست و گفت: این بروکراسی در همه بخش‌ها زنجیری بر پای مردم و دست مدیران شده است، اگر این بروکراسی برداشته نشود در سند تحول هم نمی‌توانیم کار زیادی از پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدالت آموزشی در کشور گفت: در شرایط کرونایی نظارت و کنترل هم از سطح وزارت تا مدارس در آموزش و پرورش بیشتر شد.

وی گفت: معلمان در کنار توجه به مسائل مادی مشکلات دیگری هم دارند که باید آن‌ها را پیگیری کنیم.

قالیباف یادآور شد: در بودجه سال جاری نظام رتبه بندی معلمان هم پیش بینی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شده اند گفت: این دانشگاه باید گل سرسبد آموزش و پرورش باشد.

وی تصریح کرد: مرکز ثقل ما در تربیت معلمان باید دانشگاه فرهنگیان باشد.

کد خبر: ۸۶٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha