۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
تنها راه برون رفت از معضل کاهش تولید گندم اصلاح قیمت آن است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنها راه برون رفت از معضل کاهش تولید گندم اصلاح قیمت آن است

همدان - آزادیخواه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس بابیان اینکه کمبود بارندگی های امسال بر کاهش تولید گندم موثر است، گفت: تنها راه برون رفت از معضل کاهش تولید گندم اصلاح قیمت آن است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در حاشیه نشستی با مدیران بخش گل تپه که پیرامون بررسی وضعیت کم آبی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار بازار این معضل را مشکل اصلی این روزهای منطقه کبودرآهنگ عنوان کرد و گفت: باید به صورت تخصصی برای حل این معضل برنامه ریزی و از کشاورزان حمایت شود.

نماینده معین مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اصلی ترین دغدغه کشاورزان و دامداران کبودرآهنگ را کم آبی، خشکسالی، خرید تضمینی گندم و تهیه نهاده های دامی برشمرد و با بیان اینکه این موضوعات در کمسیون کشاورزی مجلس مطرح می شود؛ افزود: اصلی ترین دغدغه کشاورزان بحران کم آبی، خشکسالی و پیگیری برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت است که اراده مجلس برای تعیین و تصویب قیمت خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت‌گذاری محصولات از مهمترین موضوعات مربوط به کشاورزان است.

آزادیخواه برگزاری جلسات و نشست های تخصصی با کشاورزان در این شرایط خشکسالی را کمک بزرگی برای برنامه ریزی درست در عرصه کشاورزی از سوی نمایندگان مجلس دانست و گفت: کمیسیون کشاورزی سعی در رفع خلأهای اصلی دارد و حل این مشکلات در اولویت بندی جلسات این کمیسیون قرار گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت تولید گندم مطرح کرد: کاهش میزان بارندگی در سال جاری باعث کاهش تولید گندم خواهد شد که این مسئله واردات و هزینه سرسام آوری را برای دولت رقم می زند بنابراین تنها راه برون رفت از این معضل اصلاح قیمت گندم است.

نماینده معین مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به مسئله نهاده های دامی اشاره و عنوان کرد: یکی از مهمترین موضوعات جامعه امروز در حال حاضر بحث تأمین و توزیع نهاده های دامی است که به صورت جدی ذهن همه مسئولان را درگیر کرده است.

آزادیخواه گفت: سه قلم نهاده اصلی دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو نهاده های ملزوم بخش مرغداری ها و دامداری ها هستند که سالانه ۱۹ میلیون تن از این نهاده ها در کشور به مصرف می رسد و پنج میلیون تن به صورت تولید داخلی و ۱۴ میلیون تن نیز از طریق واردات تأمین می شود.

کد خبر: ۸۶٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha