۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
خشکسالی ۸۵ میلیارد تومان به مراتع استان همدان خسارت وارد کرد
رئیس امور مراتع منابع طبیعی همدان:

خشکسالی ۸۵ میلیارد تومان به مراتع استان همدان خسارت وارد کرد

همدان - رئیس امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بروز خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی در بلند مدت منجر به خسارت ۸۵ میلیارد تومانی مراتع این استان شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، سعید الیاسی افزود: میانگین بارش های استان همدان نسبت به دوره بلند مدت کاهش چشمگیری داشته و بررسی ۱۳ ایستگاه هواشناسی استان نشان می دهد که میانگین ۳۳۲ میلی متر بارش دوره بلند مدت با ۷۳ میلی متر کاهش به ۲۵۹ میلی متر در سال‌ جاری رسیده است.

وی اظهار کرد: هر میلی متر کاهش بارندگی موجب افت تولید علوفه به میزان هفت دهم کیلوگرم در هکتار می شود که با توجه به وسعت ۸۲۲ هزار هکتاری مراتع استان همدان می توان پیش بینی کاهش ۴۲ هزار تنی میزان تولید علوفه را در سال زراعی جاری کرد.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: میزان تولید علوفه با میانگین بارش ۳۳۲ میلیمتر به ۱۱۱ هزار تن می رسد که امسال با کاهش بارندگی این رقم به حدود ۶۹ تن کاهش یافته است.

الیاسی اضافه کرد: همچنین هر کیلوگرم علوفه مرتعی دو هزار و ۳۰ تومان قیمت گذاری شده که با در نظر گرفتن این رقم می توان عنوان کرد کاهش بارندگی و خشکسالی دست کم حدود ۸۵ میلیارد تومان به سطح تولید مراتع استان همدان خسارت زده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha