۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
نتوانستیم حق کارگران را کامل ادا کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نتوانستیم حق کارگران را کامل ادا کنیم

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روزهای آخر فعالیت این دولت را می گذرانیم و اعتقاد داریم کارگران در تمام این ایام زحمات زیادی کشیدند اما ما نتوانستیم حق آن ها را به طور کامل ادا کنیم.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، رفاه با بیان اینکه قشر کارگر شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، افزود: در ایام اعمال تحریم ها حضور کارگران در کارخانجات باعث شد تا کمبودی در کشور احساس نشود و گران بودن اجناس نیز به ضعف در اداره نحوه توزیع آن ها برمی گردد، همچنین این کارگران بودند که در ایام کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی پای کار ماندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: هم اکنون روزهای آخر فعالیت این دولت را می گذرانیم و اعتقاد داریم کارگران در تمام این ایام زحمات زیادی کشیدند اما ما نتوانستیم حق آن ها را به طور کامل ادا کنیم و این واقعیتی غیرقابل انکار است.

شریعتمداری تصریح کرد: تلاش برای تفاهم کارگر، کارفرما و دولت در قالب سه جانبه گرایی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران، ثبت اسامی حدود یک میلیون نفر در سامانه وزارت تعاون جهت بهره مندی از بیمه بیکاری برای افراد بیکار شده در زمان شیوع کرونا و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مهم ترین اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام دادیم.

وی در ادامه به تشریح نحوه افزایش حقوق کارگران و لحاظ کمک هزینه مسکن برای این قشر پرداخت.

شریعتمداری یادآور شد: اصلاح قانون بیمه بیکاری و ساختار نظام تامین اجتماعی از جمله مواردی است که در حال پیگیری آن ها هستیم که لازم است متناسب با شرایط روز صورت گیرد در غیر این صورت سازمان تامین اجتماعی که متعلق به نسل های آینده بوده رو به نابودی می رود.

وی افزود: تامین امنیت شغلی بانوان کارگر متقاضی استفاده از مرخصی زایمان از جمله مواردی است که منابع لازم برای آن باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود ضمن اینکه ما در این وزارتخانه باید به کارهای فرهنگی و اجتماعی بپردازیم نه اینکه درگیر تامین منابع برای پرداخت حداقل مزد باشیم.

محمد شریعتمداری که در ابتدای صحبت خود با پرسشی از سوی یکی از نمایندگان تشکل های کارگری مبنی بر اینکه چرا تبصره یک ماده ۷ در مورد قراردادهای موقت اجرا نشده است مواجه شده بود، در پاسخ  گفت: در مورد تبصره یک ماده ۷، باید بگویم ۲۹ سال از تصویب این قانون می گذرد، این موضوع در شورایعالی کار نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت ضمن اینکه موضوع پیمانکاران که وزارتخانه های نیرو و نفت طرف حساب بسیاری از آن ها هستند از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تصمیم گیری در مورد آن بسیار سخت بود اما در نهایت در دولت تصویب شده و ابلاغ شد.

کد خبر: ۸۶٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha