۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
طراحی نقشه راه صنعت ماشین سازی با رویکرد توسعه خوداتکائی
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

طراحی نقشه راه صنعت ماشین سازی با رویکرد توسعه خوداتکائی

سند توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات در نشست هم اندیشی با انجمن های تخصصی و معاون امور صنایع وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست هم اندیشی با اشاره به ضرورت توجه به صنعت ساخت محور و تکمیل زنجیره ارزش کارخانه سازی بیان کرد: سند سیاستی برای صنعت ماشین سازی وتجهیزات صنعتی تدوین شده که با حضور تشکل های تخصصی نهایی و به عنوان نقشه راه برای این صنعت راهبردی عملیاتی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان مطلب فوق ضمن تبیین سیاست های وزارت صمت برای حمایت از صنعت ساخت محور خاطر نشان کرد:نگاه جدیدی در فضای صنعتی کشور ایجاد شده و توجه به صنعت ماشین سازی وتجهیزات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت این صنعت راهبردی در توسعه صنعتی کشور، افزایش خوداتکائی در صنعت ماشین سازی و تجهیزات را مورد تاکید قرارداد وگفت: برای توسعه صنعت ماشین سازی وتجهیزات سه محور کلیدی باید مورد پیگیری قرار گیرد. ابتدا تدوین نظامنامه وسند سیاستی است که امروز با حضور شما صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت وشاهد به یک وفاق در این رویداد خواهیم بود.

وی محور دیگر را تدوین نقشه راه عنوان کرد و گفت:تشکل های تخصصی با همکاری واحدهای تولیدی باید نقشه راهی برای طراحی ماشین آلات وتجهیزات در صنایع مختلف طراحی کنند و مزیت ها وگلوگاه ها برای توسعه این صنعت را مورد بررسی قرار دهند واینکه توسعه خوداتکائی در چه سطح از ماشین آلات صورت گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: محور سوم تکمیل زنجیره ارزش کارخانه سازی است. تشکل های تخصصی با تشکیل کنسریوم وبهره مندی از نظرات مشاوران، متخصصان وسازندگان می توانند به یک وفاق برای توسعه این صنعت زیر ساختی برسند تا در آینده ای نزدیک شاهد توسعه صنعت ساخت محور در کشور باشیم.

گفتنی است این نشست هم اندیشی که با هماهنگی مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات برگزار شد، سند توسعه صنعت ماشین سازی وتجهیزات با حضور نمایندگانی ازانجمن‌سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، انجمن صنفی کارفرمایان ماشین سازان صنایع غذایی، انجمن کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری، انجمن ماشین سازان صنایع دارویی و... مورد واکاوی قرار گرفت.

کد خبر: ۸۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha