۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
صنایع بزرگ خراسان شمالی نقشی در توسعه اقتصادی مردم استان ندارد
نماینده مردم خراسان شمالی:

صنایع بزرگ خراسان شمالی نقشی در توسعه اقتصادی مردم استان ندارد

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس با بیان اینکه مردم استان از صنایع هیچ سهمی ندارند، گفت: این صنایع علی‌رغم استفاده از منابع استان عملاً نقشی در توسعه اقتصادی مردم آن ندارند.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، ضمن انتقاد از قرار دادن اعتبارات و منابع مالی صنایع بزرگ استان، بانک‌های غیردولتی و خصوصی در پایتخت افزود: در این زمینه مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد صورت گرفت که در این خصوص قول مساعد برای کمک و بازگرداندن منابع مالی و اعتباری که قابلیت انتقال به مرکز استان را دادند.

وی گفت: اختصاص اعتبارات لازم جهت بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های مختلف استان از دیگر مواردی بود که با حضور تنی چند از سرمایه‌گذاران در این جلسه مقرر شد، پروژه‌های متوقف‌شده و نیمه‌تمام که مصوبه اجرا دارند و به دلایل مشکلات ارزی و سایر موارد نیمه‌تمام مانده در سال جاری با برداشتن چالش‌ها و مساعدت در تغییر ارز مرجع مشکلات آنان نیز مرتفع شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به احداث پروژه کارخانه سیمان سمنگان توسط آستان قدس اشاره کرد و افزود: این پروژه اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متوقف‌شده و از مطالبات اصلی و مهم مردم محروم شهرستان مانه و سملقان است و با توجه به داشتن کارخانه‌ سیمان توسط بنیاد مستضعفان و تخصص و توانمندی این نهاد در اجرای این صنعت مهم و تأثیرگذار خواستار مشارکت در ساخت یا تهاتری این پروژه متوقف‌شده توسط بنیاد شد.

وحیدی افزود: در دیدار با مهندس فتاح وی عنوان کرد که در این زمینه طی روزهای آینده با آستان مقدس رضوی جلسه‌ای خواهند داشت و رایزنی و مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه‌ها و مساعدت‌های بسیار در حوزه انتخابیه در خصوص کاستی‌ها و محرومیت‌ها افزود: با توجه به وقوع حوادث طبیعی ازجمله سیل، زلزله و رانش‌های متعدد در پنج شهرستان حوزه انتخابیه که بالغ‌بر ۵۰۰روستا را شامل می‌شود همواره خسارت‌های زیادی را به مردم شریف ومحروم‌مرزی این منطقه وارد می‌کند.

نماینده مردم خراسان شمالی گفت: در این راستا با نگاه‌های ارزنده این بنیاد و سایر دستگاه‌ها در ساخت مسکن مقاوم گام‌های بزرگی برداشته‌شده و با عنایت  به بالا رفتن نرخ تورم و هزینه مصالح تکمیل پنج هزار واحد مسکونی متوقف و نیمه‌تمام باقی‌مانده که در این خصوص نیازمند تأمین ۸۰۰هزار پاکت سیمان سیاه وجود دارد که دستور مساعد مهندس فتاح مقرر شد این مهم برای خانواده‌های محروم تحت پوشش فراهم شود.

کد خبر: ۸۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha