۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کمبود برق در قزوین ۲.۵ برابر شد
مدیر شرکت توزیع برق قزوین:

کمبود برق در قزوین ۲.۵ برابر شد

قزوین- احمدی، مدیر شرکت توزیع برق قزوین گفت: با کمبود ۲.۵ برابری انرژی برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته، صرفه جویی در مصرف الزامی است.  

احمد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش ۲۴ درصدی مصرف برق و رشد بار که از میانگین ۲۲ درصدی کشور بالاتر است ایجاب می کند برای عبور از پیک تابستان فکر اساسی کنیم.

کمبود انرژی برق ۲.۵ برابر سالهای قبل
وی بیان کرد: کمبود انرژی برق در سال جاری بیش از ۲.۵ برابر سالهای قبل است و اگر مصرف مشترکین بی رویه باشد و مردم صرفه جویی را رعایت نکنند بدون تردید خاموشی خواهیم داشت.

مدیر برق شهرستان قزوین تصریح کرد: مصوبه هیئت دولت برای اعمال خاموشی ۵۰ درصدی به استان ها ابلاغ شده و اگر در تابستان مصرف کاهش پیدا نکند مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

احمدی گفت: ضمن خاموشی یک در میان روشنایی معابر و بلوارها، ریسه های تزیینی در سطح شهر هم باید خاموش شود تا مردم احساس نکنند کمبودی نیست و همراهی مطلوبی با شرکت توزیع برق داشته باشند.

مدیر برق شهرستان قزوین یادآورشد: خاموش کردن کولرهای گازی ادارات و بانکها و خاموش کردن لامپ های اضافی در ادارات از راههای موثر برای کاهش مصرف برق است و از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم ضمن نظارت کافی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کاهش مصرف روزانه ۲۰۰ مگاوات برق ضروری است
وی اضافه کرد: برای مدیریت مصرف و تامین نیازها روزانه می بایست ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود و این کار با همکاری مشترکین محقق خواهد شد.

احمدی اظهارداشت: نگران خاموشی در بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز درمانی هستیم لذا درخواست می کنیم مدیران این مراکز برای تهیه دیزل ژنراتور و تامین مستقل برق خود اقدام کنند تا در صورت لزوم با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: روزانه دو ساعت خاموشی در استان قطعی است که تلاش می کنیم با اطلاع رسانی بموقع مشترکین را در جریان زمان بندی قطع برق قرار دهیم.

مدیر برق شهرستان قزوین یادآور شد: اولویت خاموشی ها در بخش صنایع است که انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم این وضعیت را مدیریت کرده و خاموشی با هماهنگی صنایع صورت گیرد.

کابل دزدی دلیل خاموشی 
وی بیان کرد: سرقت کابل های برق در این ایام می تواند مزید بر علت شده و خاموشی را بیشتر کند لذا ضمن افزایش گشت های نظارت و بازرسی امیدواریم با کمک نیروی انتظامی و شهروندان از این مشکل نیز پیشگیری کنیم.

احمدی اظهار امیدواری کرد با همکاری مناسب مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی و صرفه جویی در مصرف برق، تابستان امسال را با مدیریت منطقی و خاموشی کمتر سپری کرد.

کد خبر: ۸۶٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha