۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
کاهش هزینه های ساخت راه آهن با خودکفایی در بخش روسازی
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت اعلام کرد

کاهش هزینه های ساخت راه آهن با خودکفایی در بخش روسازی

مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت گفت: با تامین تجهیزات روسازی راه آهن از داخل کشور در حال حاضر امکان صرفه جویی در هزینه‌های ارزی، افزایش اشتغال، امکان مدیریت بهینه منابع ریالی کشور فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی صیدگر از تکمیل روسازی ۳۰۰ کیلومتر از طرح‌های ریلی در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳۰ درصد اهداف مقرر در این حوزه محقق شده است که ۳۶ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان عملیات روسازی طی سال گذشته در راه آهن یزد- اقلید، چابهار- زاهدان، همدان سنندج، میانه- اردبیل، خواف- هرات و رشت- انزلی صورت گرفته است.

وی از مهمترین اقدامات حوزه روسازی راه آهن را تداوم تولید ریل در داخل کشور اعلام کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید ماهیانه متناسب با نیاز پروژه‌ها و ارتقا کیفیت با نظارت مستمر از دیگر گام‌ها در این حوزه محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت ریل در پروژه‌های راه آهن کشور نقش راهبردی در افزایش توان و ظرفیت کشور در احداث خطوط ریلی داشته است.

مدیرکل ساخت روسازی راه آهن تاکید کرد: دراجرای عملیات روسازی در محورهای ریلی همدان- سنندج، میانه- اردبیل و بستان آباد- تبریز از ریل ملی تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان استفاده شده است و در سایر پروژه‌های در دست اجرا از جمله چابهار- زاهدان و یزد- اقلید نیز ریل داخلی به کار رفته است.

وی همچنین تولید اجزای وارداتی سوزن را یکی دیگر از اقدامات در مسیر خودکفایی در تامین ادوات روسازی دانست و افزود: این اقدام نیز در راستای تکمیل زنجیره تامین کامل اقلام و ادوات روسازی راه آهن در داخل کشور صورت گرفته است که در حال حاضر در مرحله آزمون میدانی قرار دارد.

صیدگر فرآیند ساخت تجهیزات سیستم ارتباطات راه آهن را که از سال ۱۳۹۷ در کشور آغاز شده است را تشریح و اظهار داشت: این اقدام در سال گذشته تداوم یافت و از نتایج به دست آمده در این مسیر در ۱۷ ایستگاه راه آهن از جمله قزوین- رشت، خواف-هرات و میانه- تبریز استفاده شده است.

مدیرکل ساخت روسازی راه آهن اعلام داشت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های روسازی راه آهن مربوط به تامین ریل، سوزن و سیسم‌های ارتباطات است تامین این تجهیزات از داخل کشور در حال حاضر امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی، افزایش اشتغال، امکان مدیریت بهینه منابع ریالی و تسهیل راه‌های تامین و توزیع در پروژه‌های ریلی کشور را فراهم کرده است.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی ساخت جرثقیل پانل گذاری ریلی و دو دستگاه کشنده ریلی- جاده‌ای در راه آهن میانه- اردبیل را از دیگر دستاوردهای تامین تجهیزات روسازی کشور با توان مهندسین داخلی یاد کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص این محور ریلی مانند عدم ارتباط با شبکه ریلی کشور و توپوگرافی خاص و کوهستانی منطقه عملا روسازی بدون تجهیزات مکانیزه ریل گذاری میسر نبود که با ساخت این جرثقیل و کشنده‌ها عملیات اجرای روسازی این محور ریلی تسریع شد.

کد خبر: ۸۶٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha