۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
۱۲۰ بانک نشا در گیلان راه اندازی شده است
رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

۱۲۰ بانک نشا در گیلان راه اندازی شده است

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۲۰ بانک نشا در استان گفت: کشت مکانیزه در ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارها انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، مسعود الماسی با اشاره به اینکه  گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری با حدود ۳۰۰هزار بهره بردار دارد گفت: تاکنون به میزان بیش از  ۲۳۳هزارهکتار معادل ۹۸ درصد از این اراضی شخم اول زده شده است.

وی با بیان اینکه امسال اراضی آماده کشت استان از ابتدای شروع شخم زمستانه تاکنون در مقایسه با سال گذشته سه درصد بیشتر است ادامه داد:  با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و کاهش بارش نزولات جوی در داخل استان و حوضه آبریز سد سپیدرود اهمیت مدیریت آب بیشتر شده لذا کشاورزان به تقویم زراعی توجه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با عنوان اینکه  ۷۸ درصد خزانه گیری درحدود  ۲٠۷هزار هکتار، نشاء در سطح حدود سه هزار هکتار معادل یک و نیم درصد تا کنون انجام شده افزود: بیش از ۱۲۰ بانک نشاء در گیلان، نشاء برنج را به صورت متمرکز تولید وامیدواریم کشت مکانیزه ۱۷۰ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد با بکارگیری بیش از۸ هزار دستگاه نشاء انجام پذیرد.

الماسی در خصوص مدیریت آب برای شالیزارها تاکید کرد: کشاورزان عزیز باید توجه داشته باشند که پس از رهاسازی، آب به طور مداوم تنها به مدت ۲۰ روز برقرار و پس از آن نوبت بندی آب آغاز می شود.

کد خبر: ۸۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha