۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر و کارا است/آغاز مرحله انسانی واکسن تولید ایران تا دوماه آینده
رئیس انسیتوپاستور ایران:

واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر و کارا است/آغاز مرحله انسانی واکسن تولید ایران تا دوماه آینده

همدان - رئیس انسیتوپاستور ایران با بیان اینکه واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر، ایمن و کارا است، گفت: واکسن‌های دیگری هم وجود دارد که تا دو ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا بیگلری ظهر شنبه در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انسیتوفینلای کوبا_ انستیتو پاستور ایران در مرکز بهداشت همدان اظهار کرد: با شروع کرونا به عنوان پیچیده‌ترین بیماری قرن، تمام دانش بشری در برابر این ویروس به چالش کشیده شد و دانش هیچ کشوری در این زمینه بیشتر از کشور دیگر نبود.

وی گفت: کشور ما در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه به بحران کرونا وارد شد و مسلما تشخیص اولین گلوگاه بود و بسیاری انتظار داشتند که ایران از عهده این کار برای برنیاید.

رئیس انسیتوپاستور ایران افزود: انسیتو پاستور ایران با یکصد سال سابقه نشان داده که مرزبان امنیت سلامت کشور است و توانسته وظیفه طراحی روش‌های تشخیص و راه‌اندازی شبکه آزمایشگاهی کشور را به عهده بگیرد.

بیگلری افزود: در مواجهه با کرونا برای اولین بار در دنیا به میزان بسیار زیادی واکسن نیاز بود و تمام دنیا برای این موضوع بسیج شد.

در ابتدای کار ما هیچ چیزی در دسترس نداشتیم و اغلب محموله‌های ما توقیف می‌شد

وی با یادآوری اینکه در ابتدای کار ما هیچ چیزی در دسترس نداشتیم و اغلب محموله‌های ما توقیف می‌شد، افزود: با توجه به این شرایط برخلاف دستورالعمل‌های جهانی همان تست‌های محدود را به بیمارستان‌ها اختصاص دادیم و به جای انجام سه تست از یک تست استفاده کردیم که در ابتدا برای این کارها به ما خُرده می گرفتند اما سه هفته بعد نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران به بنده گفت که کارهای انجام شده ما در ایران، جزو پروتکل‌های جهانی شده است.

رئیس انسیتو پاستور ایران توضیحاتی در خصوص واکسن ایمن و کم عارضه بودن آن بیان داشت و گفت: برای این واکسن از نظر فنی سنگین‌ترین طراحی انجام شده است.

واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر و کارا است/آغاز مرحله انسانی واکسن تولید ایران تا دوماه آینده

بیگلری، واکسن کرونا انسیتوفینلای کوبا_ انیستیتو پاستور ایران را نخستین واکسن نوترکیب دانست که کونوژیکه شده و می‌تواند با چندین موتاسیون مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه در راه تشخیص این بیماری ما هیچ کمکی از بیرون دریافت نکردیم و با دانش فنی بومی، امروز همه جهش ها را تشخیص می‌دهیم، عنوان کرد: پس از تشخیص بیماری مسئله واکسن آن دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: خرید واکسن نشان داد که هیچ عدالتی در این میان نیست چراکه ۷۸ درصد واکسن دنیا در شش کشور مصرف شد و بیش از ۱۰۰ کشور یک دُز هم تزریق نکردند.

رئیس انسیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در کشور نشاندهنده این است که عدالت در سلامت شعار نیست، توضیحاتی در مورد مهمترین دلایل انتخاب کوبا به عنوان واکسنی بی خطر، ایمن و کارا بیان داشت و افزود: واکسن‌های دیگری هم وجود دارد که تا دو ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود.

حداقل از تیرماه هر ماه یک میلیون دز به تولید اضافه می‌شود و می‌توانیم هشت میلیون دز تزریق کنیم

بیگلری با بیان اینکه حداقل از تیرماه هر ماه یک میلیون دز به تولید اضافه می‌شود و می‌توانیم هشت میلیون دز تزریق کنیم، بیان کرد: تنها تک دز یادآور واکسن مشترک ایران و کوبا نشان می‌دهد که بسیار ارزان‌تر و یک دهم قیمت یک واکسن تمام می‌شود.

همدان؛ قطب ارائه خدمات سلامت محور کشور
استاندار همدان نیز گفت: فرزندان ایران در همه عرصه‌های علمی به ویژه علوم هسته ای و نوین جزو برترین و توانمندترین‌های دنیا هستند به طوریکه ایران جزو دیگر کشورهای پیشرفته در عرصه تولید واکسن قرارگرفته است.

واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر و کارا است/آغاز مرحله انسانی واکسن تولید ایران تا دوماه آینده

سعید شاهرخی انتخاب استان همدان به عنوان پایلوت این اقدام را ارزشمند دانست و با بیان اینکه همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا انتخاب شده است، گفت: باید نگاه ویژه ای به توانمندی متخصصان ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: ویروس کرونا تمام دنیا را در نوردیده و کادر بهداشت و درمان سراسر کشور سربلند از آزمون بیرون آمدند و توفیقات ارزشمندی داشتند و خود را با هر شرایطی برای مقابله با ویروس تطبیق دادند تا کمترین خسارت و آسیب به مردم برسد.

طرح های بزرگی در بخش بهداشت و درمان استان همدان در حال اجراست که با تکمیل آنها همدان به یک قطب قوی در ارائه خدمات سلامت محور تبدیل می شود

استاندار همدان تاکید کرد: طرح های بزرگی در بخش بهداشت و درمان استان همدان در حال اجراست که با تکمیل آنها همدان به یک قطب قوی در ارائه خدمات سلامت محور تبدیل می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با تسلیت شهادت امام علی (ع) و با گرامیداشت یاد شهدای سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو برترین‌های کشور و قرارگیری همدان جزو ۸ استان پایلوت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انسیتوفینلای کوبا_ انیستیتو پاستور ایران با حضور داوطلبانه سه هزار نفر از عموم مردم نشاندهنده این موضوع است.

حمیدرضا حاجی بابایی با قدردانی از جایگاه علمی و ایثارگری دکتر مژگان ممانی برای همراه کردن فرزند برای تزریق داوطلبانه واکسن کرونا انسیتوفینلای کوبا_ انیستیتو پاستور ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی در شرایط هجمه ویروس کرونا به همه نقاط جهان توانمندی خود را نشان داد.

ایران در تولید واکسن و مقابله با کرونا حرف برای گفتن دارد
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تولید واکسن و مقابله با کرونا نشان داده که برای عموم دنیا حرفی برای گفتن دارد و موفق عمل کرده است افزود: خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده تا دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در آینده نه چندان دور قطب بزرگ پزشکی در کشور شناخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با ادای احترام به شهدای سلامت و با بیان اینکه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انسیتوفینلای کوبا_ انیستیتو پاستور ایران اتفاق خوبی است، گفت: واکسن با از خودگذشتگی همکاران انسیتوپاستور اتفاق خاصی را در کشور رقم می‌زند و امید می رود واکسیناسیون ملی کشور هر  چه زودتر انجام شود.

رشید حیدری مقدم با ابراز امیدواری برای آغاز طرح واکسیناسیون ملی در آینده‌ای نزدیک اضافه کرد: مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا قرار بود در پنج شهر کشور اجرا شود که به هشت شهر افزایش یافت.

واکسن کرونای انسیتو پاستور بی‌خطر و کارا است/آغاز مرحله انسانی واکسن تولید ایران تا دوماه آینده

وی افزود: واکسیناسیون برای تعداد سه هزار نفر از شهروندان شهرستان همدان در سنین ۱۸تا ۸۰سال انجام می‌شود و امید است خداوند ما را برای حرکت پیروزمندانه در این مسیر یاری دهد.

رشید حیدری مقدم همچنین با بیان اینکه تاکنون ۲۸ دستگاه ونتیلاتور(اکسیژن ساز) به تجهیزات بیمارستان های استان اضافه شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، دو ساعت به ساعات کاری ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در استان افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز این واکسن به صورت داوطلبانه به دکتر سیده زهرا  اصغری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، دکتر محمدمهدی مجذوبی پزشک متخصص عفونی و فرزند دکتر مژگان ممانی معاون آموزشی دانشگاه تزریق شد.

گفتنی است؛ مراحل شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کونژوگه شامل پذیرش و بررسی نتایج آزمایشات، آموزش و توجیه داوطلب، اخذ رضایت آگاهانه، معاینه پزشک، نمونه‌گیری، تزریق واکسن، دریافت هدیه و پایش فعال داوطلب است.

کد خبر: ۸۶٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha