۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
انتشار بزرگ‌ترین صکوک پایداری توسط بانک توسعه اسلامی

انتشار بزرگ‌ترین صکوک پایداری توسط بانک توسعه اسلامی

از لحاظ جغرافیایی، توزیع صکوک مذکور از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد، به‌طوریکه ۶۱ درصد آن به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۴ درصد به منطقه آسیا و ۱۳ درصد به منطقه اروپا اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بر اساس بیانیه رسمی IsDB، بانک توسعه اسلامی، صکوک پایداری با رتبه AAA  و ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار را منتشر کرده است. صکوک پایداری به عنوان بزرگ‌ترین انتشار عمومی بانک توسعه اسلامی تا به امروز است که با سررسید ۵ ساله و نرخ سود ۱٫۲۶۲ درصدی، تحت برنامه صدور گواهی اعتماد به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، ارائه شده است.

منافع و عایدی حاصل از انتشار صکوک پایداری تحت چارچوب ثبات مالی IsDB، برای تأمین اعتبار پروژه‌های سبز به میزان ۱۰ درصد و تأمین پروژه‌های توسعه اجتماعی به میزان ۹۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این انتشار همچنین نشان‌دهنده دومین صکوک پایداری IsDB با نرخ AAA در بازارهای جهانی سرمایه و سومین تجارت مبتنی بر چارچوب مالی پایدار IsDB است.

از لحاظ جغرافیایی، توزیع صکوک مذکور از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد، به‌طوریکه ۶۱ درصد آن به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۴ درصد به منطقه آسیا، ۱۳ درصد به منطقه اروپا و ۲ درصد به سایر کشورها اختصاص یافته است. علاوه بر این، از لحاظ نهادهای مالی نیز به ترتیب ۷۸ درصد به بانک‌های مرکزی و نهادهای رسمی، ۱۸ درصد به خزانه‌داری‌ بانک‌ها و ۴ درصد به مدیران صندوق‌ها، بانک‌های خصوصی و سایر نهادها تخصیص داده شده است.

به گفته دکتر بندر حجار، رئیس بانک توسعه اسلامی در شرایط موجود، تقاضا برای تأمین مالی پایداری از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به قیمت‌گذاری موفقیت‌آمیز صکوک پایداری، از ذی‌نفعان صنعت مالی اسلامی خواسته است تا صکوک سبز و پایداری را به عنوان راه‌حل‌های نوآورانه برای حل چالش‌های جهانی و مبارزه با پاندومی کرونا ترویج دهند.

کد خبر: ۸۶٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha