۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
شرکت‌های دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری تلقی کنند
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

شرکت‌های دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری تلقی کنند

همدان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان گفت: شرکت‌های دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری بدانند و آن را هزینه تلقی نکنند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی اصغر زبردست پیش از ظهر شنبه در حاشیه برگزاری نشستی با مسئولان پارک علم و فناوری استان همدان و بازدید از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان که به‌منظور توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های انتقال فناوری و هم‌افزایی با محوریت شرکت های دانش بنیان انجام شد، گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در اعزام تیم های تجاری اتاق و در راستای توسعه بازار های صادراتی می تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی نکات قابل تامل در بازاریابی خارجی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان حضور در نمایشگاه های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری تلقی کنند و آن را هزینه ندانند.

حضور ثابت یک عضو از پارک علم و فناوری در کمیته بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در دستیابی به اهداف مشترک مثمر ثمر خواهد بود

زبردست تاکید کرد: حضور ثابت یک عضو از پارک علم و فناوری در کمیته بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در دستیابی به اهداف مشترک مثمر ثمر خواهد بود.

وی از اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در زمینه استارت آپ ها یا  شتاب دهنده ها نیز تاکید کرد: کمیته دانش بنیان اتاق فعالیت های مثبت و اثربخشی داشته اما موارد باید بیش از پیش  به سمت اقدامات اجرایی سوق پیدا کنند.

بخش خصوصی هنوز آنچنان که باید جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا نکرده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در ادامه افزود: متاسفانه بخش خصوصی هنوز آنچنان که باید جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا نکرده و این مهم مستلزم اراده تمام ارکان بخش خصوصی در میزان تاثیر گذاری در سیاست های کلی و نحوه اداره اقتصاد کشور است.

وی بر لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در کشور و استان همدان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شعار سال مبنی بر «جهش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» شاهد تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر بخش خصوصی در کشور باشیم.

بخش خصوصی استان همدان ظرفیت تعاملات سازنده در راستای رشد و تقویت شرکت های دانش بنیان را قوت می بخشد

زبردست گفت: این آمادگی از سوی پارلمان بخش خصوصی استان همدان وجود دارد تا در سال جدید ظرفیت تعاملات سازنده در راستای رشد و تقویت شرکت های دانش بنیان را بیش از پیش قوت بخشد.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان آموزش و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه در راستای توسعه صنعتی است.

زبردست افزود: رشته های مهندسی باید تا حد امکان با تلاش و پشتکار وابستگی خود را از دولت جدا کرده و با تکیه بر خلاقیت، خود را به منصه ظهور برسانند.

شرکت‌های دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری تلقی کنند

زبردست افزود: در موضوع ایجاد هماهنگی فعالان اقتصادی و کارخانجات صنعتی در راستای بهره گیری از توانمندی های شرکت های دانش بنیان بالاخص در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی هماهنگی های لازم بعمل خواهد آمد.

سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان ۵۰ مورد بود
رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز با تأکید بر اینکه توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور از جمله برنامه‌های اصلی این مجموعه است، عنوان کرد: سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان برابر ۵۰ مورد بود که طبق برنامه برآنیم تا این تعداد را در سال ۱۴۰۰ افزایش بخشیم.

محمدحسین مرادی با تقدیر از تعاملات سازنده اتاق همدان در ایجاد زیر ساخت های توسعه صادراتی محصولات دانش بنیان عنوان کرد: همکاری های مشترک پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی در سال های اخیر موجب ایجاد هم افزایی و تسهیل امور و رفع برخی موانع در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان شده است.

وی افزود: در چشم انداز عملیاتی امسال  حضور اثر بخش در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در دستور کار پارک علم و فناوری خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان از فعالیت مراکز رشد و نوآوری در استان همدان نیز سخن گفت و افزود: این مراکز در شهرستان‌های همدان فعال هستند و به‌نوعی یا زیرمجموعه پارک علم و فناوری بوده و یا همکار پارک علم و فناوری همدان محسوب می‌شوند.

عدم حمایت جدی از جوانان مستعد و فرهیخته در استان همدان موجب خروج نخبگان و گاه شرکت های برتر دانش بنیان از استان شده است

وی اظهار کرد: عدم حمایت جدی از جوانان مستعد و فرهیخته در استان همدان موجب خروج نخبگان و گاه شرکت های برتر دانش بنیان از استان شده است.

محمدحسین مرادی افزود: پروسه تبدیل علم و دانش به فناوری و محصول و ایجاد بازار بین المللی چرخه ای سخت و پیچیده است که تنها با حمایت اثر بخش دستگاه ها و بخش های مختلف مدیریتی استان ممکن می شود.

مرادی عنوان کرد: از جمله مباحثی که در آینده نزدیک حوزه تولید و صنعت را به به چالش خواهد کشید افزایش هزینه های انرژی از جمله برق خواهد بود که شرکت های دانش بنیان استان در راستای هوشمند سازی و بهینه سازی مصرف کارگاه های صنعتی می توانند ورود جدی و اثر گذاری داشته باشند.

شرکت‌های دانش بنیان حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی دنیا را سرمایه گذاری تلقی کنند

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این نشست با ارائه توضیحات از نحوه فعالیت کمیسیون های ۱۲ گانه تخصصی اتاق همدان عنوان کرد، کمیسیون های اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان هم اکنون مظهر حضور فعالان اقتصادی مشارکت جو در حوزه های مختلف و نقش آفرینی آنان در فرایند ایفای وظایف اتاق مبنی برارائه مشاوره به قوای سه گانه و بهبود فضای کسب و کار هستند.

لزوم حضور شرکت های شاخص دانش بنیان در کمیسیون های اتاق بازگانی همدان
طاهره ایزدی عنوان کرد: حضور شرکت های شاخص دانش بنیان در کمیسیون های مرتبط می تواند دستآوردهای خوبی را برای پارک علم و فناوری استان به همراه داشته باشد.

ایزدی افزود: با بهره گیری از حمایت های برخی نهادهای ذیربط در استان همدان باید شرایط ساخت غرفه های پژوهشی را برای شرکت های دانش بنیان تا حد قابل توجهی روان و قابل دستیابی کرد.

عدم ارتباط گیری اثر بخش با تشکل های اقتصادی بالا دستی و مجموعه های بالادستی کشور از مهم ترین مشکلات عمده در استان همدان است

وی اضافه کرد: عدم ارتباط گیری اثر بخش با تشکل های اقتصادی بالا دستی و مجموعه های بالادستی کشور از مهم ترین مشکلات عمده در استان همدان است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در این نشست افزود: در هر زمینه ای که پیشنهاد شاخص و اثر بخشی در مسائل مختلف از جمله کاهش سطح انرژی از سوی شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد پارلمان بخش خصوصی استان آماده ایجاد هماهنگی های لازم برای معرفی این پتانسیل به فعالان اقتصادی و شرکت های کلان تولیدی و اقتصادی استان خواهد بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان یادآور شد: از ابتدای دوره هشتم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با شناسایی هسته های جدید و تقویت تشکل گرایی در فعالان اقتصادی و اعضا اتاق هم اکنون با ۲۳ تشکل اقتصادی فعال توانسته ایم انگیزه مطالبه گری و حل و فصل موانع تخصصی هر تشکل را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون جوانان و بانوان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون ارتباط و تعاملات بسیار خوبی مابین کمیسیون و شرکت های دانش بنیان وجود دارد و در تمام جلسات کمیسیون به طور ثابت نماینده پارک علم و فناوری حضور موثر داشته است.

حمید بهرامی عنوان کرد: هم اکنون ۱۵ شرکت فعال دانش بنیان مسائل خود را به طور مستقیم در این کمیسیون طرح کرده و مطالب از طریق نهادهای ذیربط منعکس و پیگیری شده است.

بهرامی افزود: همدان از معدود استان های است که حضور بسیار منظم و اثرگذاری در جلسات مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی ایران داشته است.

کد خبر: ۸۶٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha