۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا دغدغه اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت فعلی صادرات محصولات کشاورزی از استان، بایستی تمهیداتی بیاندیشند تا بتوانیم از وضعیت موجود خارج شده و صادرات تولیدات کشاورزی را از سر بگیریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان کشور را به عنوان مدافعان سلامت جامعه و آحاد مردم نامگذاری فرموده اند، ادامه داد: در حال حاضر هر بخش باید در حوزه کاری خود در کنار رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، نسبت به انجام وظایف قانونی و عملی خود کوشا باشد.  

فتحی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قرنطینه خانگی تا حد امکان، یکی از موثرترین راه های مبارزه و پیشگیری از بیماری عفونی کرونا در سطح جامعه است و باید از حضور در مکان های عمومی و پرجمعیت اجتناب کرد تا انشاالله بتوانیم این ویروس را از سطح کشور ریشه کن و از بین ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با یادآوری پیشکاری های لازم معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان به لحاظ قرار گرفتن در فصل کاشت، گفت:  نظارت بر توزیع نهال شناسه دار و کودهای شیمیایی و مبارزه با علف های هرز از تکالیف اصلی معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان در این مقطع زمانی است، تهیه و تامین مایحتاج کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در راستای کشت، داشت و برداشت جزو وظایف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی افزود: عدم تامین کودهای شیمیایی منجر به افت عملکرد در واحد سطح خواهد شد، همچنین تامین و توزیع نهالهای لیبل دار و شناسه دار و مجاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی با همکاری نیروی انتظامی استان از توزیع نهالهای غیرمجاز و بدون شناسنامه جلوگیری به عمل آید.

فتحی تاکید کرد: پرداخت یارانه سود تسهیلات گلخانه ای و بند الف تبصره ۱۸ باید بموقع انجام شود، در این جهت معاونت بهبود تولیدات گیاهی با همکاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی پیگیری لازم را تا حصول نتیجه  به عمل آورند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص لزوم مبارزه با علف های هرز و آفات گفت: تامین و تهیه سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف های هرز یک ضرورت است، تامین منابع مورد نیاز برای حفظ نباتات و انجام تمهیدات لازم جهت مقابله با کانون های احتمالی حمله ملخ ها که از جنوب کشور آغاز شده است یک امر ضروری است و باید به هر شکل ممکن تحقق یابد.

وی با اشاره به لزوم رصد و پایش بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی استان توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری را بکار بندند.

فتحی در رابطه با موضوع نقل و انتقال کارشناسان پهنه اراضی زراعی نیز عنوان کرد: در صورت نقل و انتقال کارشناسان پهنه از شهرستانهای مختلف استان، باید پهنه های جدید برای کارشناسان تعریف و پهنه های بدون کارشناس سریعاً تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و سنگرسازان بی سنگر سازمان جهادسازندگی به لحاظ زحمات و تلاشهای مخلصانه این قشر از بدنه سازمان جهادکشاورزی استان در جبهه های حق علیه باطل، گفت: همان طور که تولید وظیفه اصلی ما است، انجام اقدامات لازم و بکارگیری تمهیدات مقتضی در راستای تامین و تهیه مستندات سنگرسازان بی سنگر بابت حضور در جبهه و سوابق ایثارگری از دیگر وظایف ما بحساب می آید و بایستی به نحو احسن صورت پذیرد.

کد خبر: ۸٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha