۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
بیکاری هزاران کارگر خارجی در عربستان
به علت شرایط بد اقتصادی و کرونا رقم خورد؛

بیکاری هزاران کارگر خارجی در عربستان

گزارش ها نشان می‌دهد صدها هزار کارگر خارجی در عربستان، شغل خود را به سبب وضع وخیم اقتصادی این کشور و پیامدهای ناشی از بحران کرونا از دست داده اند.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی خبری ویکلیکس سعودی به نقل از مرکز مطالعات اقتصادی الخلیج اعلام کرد روز کارگر امسال در عربستان در حالی فرا می‌رسد که پیامدهای ناشی از مصیبت کرونا ادامه دارد و این ویروس اوضاع کارگران را بدتر کرده است.

این مرکز افزود کارگران خارجی در عربستان پس از سیاست ریاضت اقتصادی و بهینه سازی هزینه‌ها به سبب شکست دولت و شیوع فساد، در رنج هستند.

با توجه به تعطیلی‌های مداوم و تدابیر منع آمد و رفت و محدودیت‌های تحمیلی به فعالیت‌های اقتصادی، بر موج اخراج کارگران در بیشتر کشورها افزوده شده است.

این موضوع فقط به شهروندان سعودی محدود نمانده بلکه کارگران خارجی نیز ضربه بزرگی متحمل شده اند، زیرا خسارات وارده به این کشورها همزمان با شیوع کرونا بر متوسل شدن آنان به استفاده از نیروی داخلی به جای خارجی افزوده است.

کارگران در سعودی بیش از دیگر کشورهای عرب خلیج فارس آسیب دیده اند، زیرا درآمدهای مالی این کشورها با کاهش قیمت‌های نفت پایین آمده و بیشتر فعالیت‌های اقتصادی به سبب کرونا متوقف شده است و صدها هزار کارگر خارجی طی سال گذشته اخراج شده اند. اقتصاد عربستان برای رهایی از آثار بحران کرونا و سردرگمی و شکست دولتی به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت.

شهروندان سعودی و خارجی‌های مقیم این کشور از بحران‌های متعددی با توجه به وضع کنونی مانند گرانی اجناس و مواد غذایی و افزایش عوارضی و افزایش نرخ خدمات دولتی و برقراری مالیات رنج می‌برند.

کد خبر: ۸۶٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha