۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
آراد آهن مرجع فروش و قیمت گذاری آهن آلات

آراد آهن مرجع فروش و قیمت گذاری آهن آلات

پروفیل ها را به دو دسته باز و بسته دسته بندی می کنند. تیرآهن ها؛ نبشی ها؛ تسمه و میلگرد ها را پروفیل باز می گویند. قوطی ها؛ لوله ها؛ پروفیل های درب و پنجره؛ پروفیل PVC را پروفیل بسته میگوند.

به گزارش بازار، پروفیل ها مقاطعی با طولی مشخص هستند که به چند دسته متفاوت دسته بندی می شوند به عنوان مثال از نظر جنس، نوع کاربرد و شکل ظاهر به دو دسته پروفیل ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند که هر دسته ویژگی های خاص خود را دارند و موجب تفاوت قیمت پروفیل ها میشوند. پروفیل های ساختمانی که در درب و پنجره  به کار می روند، جنسشان از آلومینیوم است. پروفیل های صنعتی اغلب در صنایع و برای قطعه سازی مورد استفاده قرار می گیرند. از پروفیل ها در صنعت خودروسازی، نظامی ودیگر موارد صنعتی نیزاستفاده می شوند.

یک دسته بندی دیگر پروفیل ها براساس نوع تولیدشان با نورد سرد و گرم و پروفیل مرکب می باشد که هر دسته ازنظر شکل و کارایی با سایر دسته ها متفاوت است. یکی از مهمترین عوامل قیمت متفاوت پروفیل ها همین نوع تولیدشان می باشد.

پروفیل
پروفیل ها پوشش هایی ضد رطوبت هستند که به شکل های Z,U,I   با نورد گرم تولید می شوند. در نقشه های مهندسی پرو فیل ها را با نماد (z) نمایش می دهند و عددی که بعد از نشان زد (z) در نقشه های مهندسی در نقشه های مهندسی به چشم می خورد، نشان دهنده ارتفاع پروفیل مورد نظر می باشد. پروفیل زد (z)  در خطوط تولید پیشرفته با سوراخکاری و برش های دقیق  توسط دستگاه های کاملا اتوماتیک در سایز های گوناگون تولید می شوند. ضخامت ۲.۵ و ۳ میلیمتری رایج ترین و شناخته شده ترین ضخامت در میان پروفیل هاست. ارتفاع آنها  ۲۲و ۲۰ و ۱۶ و ۱۸ سانتی متری می باشند.

انواع پروفیل ها
همچنین پروفیل ها  را به دو دسته باز و بسته هم دسته بندی می کنند. تیرآهن ها؛ نبشی ها؛ تسمه و میلگرد ها را پروفیل باز می گویند. قوطی ها؛ لوله ها؛ پروفیل های درب و پنجره؛ پروفیل PVC را پروفیل بسته میگوند. این قطعات فلزی که دارای یک سطح مقطع ثابت در طولی معین هستند بهترین گزینه برای بکارگیری در ستون ساختمانها می باشند. به خصوص در ساختمانهایی با طبقات زیاد استفاده از پروفیل بهترین گزینه برای ایجاد تعادل در وزن ساختمان و محافظت در برابر زلزله و افزایش مقاومت سازه است حتی می توان در چنین ساختمان هایی از دو یا چند نوع پروفیل به صورت ترکیبی برای ساخت و ساز استفاده کرد. عمده ترین کاربرد پروفیل در نرده های کنار خیابان، ساخت درو پنجره و چهار چوب در ها است

شکل و جنس و ضخامت پروفیل ها، کاربردشان را نیز متفاوت میکند و براساس همین ویژگی ها مشخص می شود در یک پروژه باید از چه نوع پروفیلی با چه ضخامتی استفاده کرد.

آراد آهن مرجع فروش و قیمت گذاری آهن آلات

کاربرد پروفیل زد
پروفیل های زد ویژگی هایی مانند سختی یا نرمی آلیاژ دارند و دلیل نامگذاریشان به پروفیل زد شباهت پروفیل های مذکور به حرف زد انگلیسی است.   که در نقشه های مهندسی هم به همین شکل نشان گذاری می شود. پروفیل های زد هم بسته به نوع کاربردشان به نامهای پروفیل سقف؛ نما؛ سازه های سبک؛ سوراخ کاری شده؛ پروفیل اسکلت؛ خر پا دسته بندی می شوند و جنس آنها آلومینیومی، گالوانیزه، PVC   ساخته است.

در تیرکها؛ سقف ها و ستون ها اغلب از پروفیل های زد استفاده می شود در این بخش ها پروفیل به صورت مستقیم و صاف قرار می گیرد. و از آن به عنوان اِلمانهای مقاومتی و کمکی در صنعت ساختمان سازی، سیستم های اتوماسیون؛ سازه های صنعتی و فولادی و صنایع الکترونیک استفاده می کنند. پروفیل های زد(z  ) در واقع مقاطعی صنعتی هستند و شکل ظاهریشان در نوع کاربرد شان نقش تعیین کننده دارد. این مقاطع (پروفیل های زد (z) ) در ساخت درب و پنجره و لوله نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند و با نورد سرد و گرم از ورق های فولادی یا کلاف به محصولی به شکل ها و ابعاد مختلف تبدیل می شوند

یکی دیگر از موارد استفاده از پروفیل در سقف های کاذب، قاب های در و پنجره، سقف و کف آشیانه های هواپیماها، طویله هاو... است. برای تهیه بهترین پروفیل زد(z) با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب می توانید با مشاوران آراد آهن تماس بگیرید. این عزیزان تیمی با تجربه ومتخصص و آماده ارائه مشاوره جهت خرید و فروش ارزانترین پروفیل زد(z) و سایر مقاطع فولادی هستند.

قیمت پروفیل زد
مهمترین چیزی که در نوسان قیمت پروفیل تاثیر می گذارد ویژگی هایی است که ورقی  مورد استفاده در ساخت پروفیل است، ضخامت ورق؛ تنوع شکلی که پروفیل ها دارند نیز باعث تفاوت قیمت این مقطع شده است. استفاده فراوان از پروفیل های زد(z) دلایل متعددی دارد که از آن جمله توان بالای پروفیل زد در تحمل بار، اشاره کرد که موجب صرفه جویی  در هزینه های ساخت سازه ها می شود. تولید راحت و فراوانی آن و مونتاژ و حمل این مقطع باعث آسودگی خاطر مصرف کنندگان است. البته با توجه به این که کشوری زلزله خیز داریم  ساخت سازه ها با پروفیل زد از بعد امنیت ساخت سازه، به کار گیری این مقطع را  ضروری کرده است، نصب آسان این پروفیل ها هم در استفاده متداول از پروفیل زد تاثیر زیادی داشته است. البته قیمت پروفیل زد هم مانند سایر موارد نوساناتی دارد که برای اطلاع از نوسانات قیمت و اطلاع از قیمت روز پروفیل زد می توانید به سایت یا تلگرام آرادآهن مراجعه نمایید. ویا با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

(شماره تماس: ☎️  ۰۳۱-۳۴۰۵۵  )

با آراد آهن بازار آهن در دست شماست

کد خبر: ۸۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha