۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
هند؛ بازاری مستعد برای سرمایه گذاران صنعت بسته‌ بندی گوشت| انگلیس؛ تامین کننده ۲۷ درصد گوشت جهان
روند بازار بسته بندی گوشت بررسی می شود

هند؛ بازاری مستعد برای سرمایه گذاران صنعت بسته‌ بندی گوشت| انگلیس؛ تامین کننده ۲۷ درصد گوشت جهان

کارشناسان جهانی معتقدند با توجه به افزایش تقاضا برای انواع گوشت، انتظار می رود بازار بسته بندی گوشت تازه تا ۱۰ سال آینده صعودی باشد و در این بین نیز هندوستان جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

بازار؛ گروه کشاورزی: بازار جهانی بسته بندی گوشت تازه به طور پیوسته در حال گسترش است و زمینه رشد سودآوری را برای بازیگران اصلی صنعت ایجاد می کند.  با افزایش مصرف گوشت گاو، گوشت خوک و سایر انواع گوشت و غذاهای دریایی در مناطق مختلف، تولید کنندگان و تامین کنندگان انتظار دارند که طی سالهای آینده با فرصت های جدیدی روبرو شوند. این در حالی است که طی سالهای اخیر، تامین کنندگان بسته بندی گوشت تازه به دلیل افزایش تولید انواع گوشت رشد فروش را تجربه کرده اند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان استفاده از فناوری های پیشرفته جدید توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان پیشرو بسته بندی گوشت، همراه با افزایش تمایل به راه حل های بسته بندی پایدار، رشد بازار را در یک دوره پنج ساله یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بیشتر کاتالیز کرده است.

در حال حاضر انگلستان ۲۷درصد گوشت جهانی را تولید می کند و  کشور اسپانیا و رومانی نیز به ترتیب نیز تولید کننده ۱۸ و ۱۱ درصد از گوشت جهانی هستند

انگلستان تولیدکننده 27 درصد از گوشت جهانی است
گزارشات جهانی نشان می دهد که با افزایش تولید انواع گوشت، مرغ و غذاهای دریایی روبه رو هستیم. همچنین بر اساس گزارش منتشر شده توسط اتحادیه اروپا در حال حاضر انگلستان ۲۷درصد گوشت جهانی را تولید می کند.

در این گزارش آمده است که کشور اسپانیا نیز تولید کننده ۱۸ درصد از گوشت جهانی است و رومانی و فرانسه نیز به ترتیب تولید ۱۱ و ۸ درصد از گوشت مورد نیاز در سطح جهان را به عهده دارند. با این تفاسیر افزایش تولید گوشت در سطح جهانی، زمینه های جدیدی را برای تولید کنندگان بسته بندی گوشت تازه ایجاد می کند. با این وجود تامین کنندگان بسته بندی گوشت تازه با چالش های بسیاری همچون گرانی بسته بندی، چرخه تولید پیچیده، هزینه اضافی برای  حمل و نقل و نگهداری و همچنین  قوانین سختگیرانه زیست محیطی در مورد بسته بندی پلاستیکی مواجه هستند.   اگرچه کارشناسان جهانی معتقدند که تلفیق فن آوری های پیشرفته و فعالیت های رو به رشد تحقیق و توسعه توسط تولید کنندگان طی سال های آینده بر این اشکالات غلبه کند. به طوری که استفاده از دستگاه های بسته بندی پوستی وکیوم و دستگاه های بسته بندی اصلاح شده طی سالهای آینده افزایش تقاضا را در پی خواهد داشت.

آمریکا و آلمان؛ کشورهای پیشرو در صنعت بسته بندی گوشت در آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا
به گفته کارشناسان جهانی، ایالات متحده در بسته بندی گوشت تازه در بازار آمریکای شمالی پیشرو بوده است. به گونه ای که بر اساس گزارشی که توسط موسسه گوشت آمریکای شمالی منتشر شده، صنعت گوشت و مرغ بزرگترین بخش کشاورزی ایالات متحده است و لذا با رشد بیشتر این صنعت انتظار می رود صنعت بسته بندی گوشت تازه این کشور نیز روند روبه رشدی را تجربه کند.

گزارشات جهانی همچنین نشان می دهد که آلمان صنعت غالب بسته بندی گوشت تازه در اروپا است. استفاده از فناوری های مدرن توسط تولیدکنندگان و افزایش مصرف گوشت باعث گسترش چشمگیر بازار بسته بندی در این کشور شده است. این در شرایطی است که بر اساس گزارشات منتشر شده سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور آلمان حدود ۳۸ کیلوگرم و سرانه گوشت مرغ نیز ۱۴ کیلوگرم است.

گزارشات جهانی همچنین نشان می دهد که چین نیز از جمله کشورهای مطرح در بحث بسته بندی گوشت تازه است که به طور خاص با همه گیری COVID-۱۹ روند رو به رشدی داشته است.

تولید گوشت گاو و گوساله در چین از ۶.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ میلیون تن در ۲۰۲۰ رسیده است

چین؛ پیشتاز صنعت بسته بندی گوشت تازه در آسیا و اقیانوسیه
گزارشات جهانی بیانگر این است که چین از دهه گذشته در خط مقدم بسته بندی گوشت تازه در آسیا و اقیانوسیه بوده و پیش بینی می شود که این کشور تا سال ۲۰۳۱ نیز جایگاه اصلی خود را حفظ کند.

داده های آماری جهانی منتشر شده همچنین نشان می دهد تولید گوشت گاو و گوساله در چین از ۶.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ میلیون تن در ۲۰۲۰ رسیده است و این رشد نشان می دهد که تا به چه حد کشور چین برای تولیدکنندگان بسته بندی گوشت تازه سودآور است.

هند با تولید سالانه ۵.۳ میلیون تن گوشت بازار بالقوه ای برای صنعت بسته بندی
گزارشات جهانی همچنین حاکی از این است که کشور  هند نیز با تقاضای تصاعدی از جانب بخشهای مختلف  برای تولید و عرضه انواع گوشت ها مواجه است. به طوری که براساس گزارشی که اخیرا توسط وزارت صنایع فرآوری مواد غذایی  این کشور منتشر شده است، هند سالانه حدود ۵.۳ میلیون تن گوشت و ۷۵ میلیارد تخم مرغ تولید می کند.

هند بزرگترین تولید کننده گوشت گاومیش و دومین تولید کننده گوشت بز است، در حالی که میزان فرآوری در مرغ ۶ درصد و میزان فراوری گوشت قرمز نیز ۲۱ درصد است

در این گزارش همچنین آمده است که هند بزرگترین تولید کننده گوشت گاومیش و دومین تولید کننده گوشت بز است، در حالی که میزان فرآوری در مرغ ۶ درصد و میزان فراوری گوشت قرمز نیز ۲۱ درصد است. لذا پیش بینی می شود تامین کنندگان جهانی بسته بندی گوشت تازه برای افزایش حاشیه سود خود جذب هند شوند.

کد خبر: ۸۶٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha