۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
سمنان با تنش آبی روبرو است/ افت بارش و کاهش رغبت سرمایه گذاری اقتصادی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:

سمنان با تنش آبی روبرو است/ افت بارش و کاهش رغبت سرمایه گذاری اقتصادی

سمنان- طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه این استان با تنش آبی روبرو است، گفت: با کاهش منابع آبی و بارش ها رغبت سرمایه گذاران در بخش های مختلف نیز در استان کاهش می یابد.

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تنش آبی حاکم بر استان سمنان به مثابه یکی از موانع تولید و سرمایه گذاری، بیان کرد: استان سمنان با کاهش شدید منابع آبی، بارش ها و افت آب های زیرزمینی روبرو است و از سوی دیگر تامین آب یکی از مهمترین فاکتورهای ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران ریسک ورود بدون تخصیص منابع آب و انرژی را به جان نمی خرند، افزود: از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۴۳ درصد کاهش یافته است و این یعنی سال جاری خشک تر از سال قبل هم از لحاظ منابع آبی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان درباره راهکارهای کاهش آفت تنش آبی در سطح استان، توضیح داد: ستاد تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب تشکیل خواهد شد تا بتوانیم به موضوعات این حوزه بیشتر و بهتر بپردازیم.

طاهری با بیان اینکه با توجه به کاهش بارش‌ها برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ایجاد این ساز و کار الزامی است، گفت: از هفته‌های آینده عملیات آبرسانی به برخی از مناطق روستایی و عشایری استان سمنان با تانکر انجام خواهد شد زیرا منابع آبی جوابگو نیستند.

وی با بیان اینکه دبی چشمه‌سارها در بسیاری از نقاط استان سمنان ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است، تاکید داشت: این امر سبب می شود تا در روستاها به خصوص در بحث های تولیدی و حتی معاش و زندگی مردم به مشکل بربخوریم.

مدیرعامل آبفای سمنان ادامه داد: برای مثال باید گفت دبی چشمه‌سارهای مناطق خطیر کوه و کالپوش در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مناطقی مانند کوه زر تا ۷۵ درصد کاهش یافته و این نشان از عمق پیده کم آبی در این استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، در راستای تامین آب و مدیریت منابع هم اکنون در سطح استان سمنان مدیریت مصرف در بخش های صنعتی، کشاورزی و شرب و همچنین تلاش برای انتقال آب بین حوزه ای به خصوص از خزر، پیگیری می شود اما هنوز این طرح به نتیجه قطعی نرسیده است.

کد خبر: ۸۶٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha