۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کاهش تب فروش در بازار سرمایه با اعمال قوانین جدید
کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد

کاهش تب فروش در بازار سرمایه با اعمال قوانین جدید

هاشمی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با اعمال قوانین جدید در بازار سرمایه، قیمت سهام افزایش یافته و تب فروش در این بازار فروکش می‌کند.

به گزارش بازار، حسینی هاشمی افزود: اعمال قوانین جدید، آهنگ کاهش قیمت‌ها را در بازار سرمایه کمتر کرده و حتی در شرایطی ممکن است قیمت برخی سهام را بالا ببرد و تعادل نسبی در این بازار ایجاد کند.

وی ادامه داد: این قوانین جدید برای محافظت از سهام سهامداران بوده و قسمت عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در بازار سرمایه صف فروش و عرضه در حال حاضر بالا بوده و با اعمال این قوانین و افزایش قیمت سهام، دیگر سهامداران تمایلی به فروش نخواهند داشت.

حسینی هاشمی افزود:، اما باید این نکته را در نظر داشت که بازار سرمایه طی یکسال گذشته سیر نزولی داشته و با یک دستورالعمل جدید به سرعت به تعادل سابق خود بر نمی‌گردد.

وی درباره بزرگترین مشکل بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین مشکل این بازار، مطابق نبودن ارزش سهام و بازدهی آن با قیمت سهام است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افرادی که شروع به خرید سهام با قیمت بالا کردند انتظار سود بالاتری داشتند، اما به سود قابل انتظار خود دست پیدا نکردند.

حسینی هاشمی افزود: دولت نیز برای کسری بودجه خود در سال ۹۸ و ۹۹ شروع به فروش سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تحت نظارت خود، چون شستا کرد و این امر سبب شد که موجی از افراد ناوارد به بازار سرمایه وارد شوند.

وی گفت: این افراد که نسبت به بازار سرمایه آگاهی چندانی نداشتند ضررهای زیادی را متحمل شدند و با توجه به پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به تورم، در شرایط حاضر برای آن‌ها به صرفه نیست که پول خود را به بانک برگردانند.

کد خبر: ۸۶٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha