۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
زندانیان آزاد شده در واحدهای صنعتی قزوین به کار گیری می‌شوند
استاندار قزوین:

زندانیان آزاد شده در واحدهای صنعتی قزوین به کار گیری می‌شوند

قزوین- استاندار قزوین گفت: با ارائه مشوق های حمایتی به صنعتگران، زندانیان آزاد شده در واحدهای صنعتی استان قزوین به کارگیری می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی‌پور ظهر امروز در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال همانطور که برای همه اقشار جامعه به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است در بین گروه های آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه به یکی از چالش های اساسی تبدیل شده است.

وی گفت: زندانیان آزاد شده و معتادین بهبود یافته از این گروه های آسیب دیده و در معرض آسیب هستند که قطعا عدم بازگشت درست و دوباره این افراد به جامعه می تواند بستر بسیاری از آسیب های اجتماعی را ایجاد کند.

استاندار قزوین اظهار داشت: زندانیان آزاد شده با کسب مهارت و شرکت در دوره های آموزشی حین محکومیت در بسیاری از موارد افراد ماهری هستند که در صورت به کار گیری در واحدهای تولیدی و صنعتی میتوانند عملکرد خوبی داشته باشند ولی در واقع بسیاری از سرمایه گذاران از همراهی با این افراد گریزان هستند.

جمالی‌پور عنوان کرد: حمایت های دولتی و مشوق های استانی در انتظار سرمایه گذارانی است که در این زمینه همکاری مناسب را با ما داشته باشند و شرایط اشتغال دوباره این این افراد را فراهم کنند میتوانند از این مشوق ها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: در این خصوص تفاهم نامه ای نیز بین اتاق بازرگانی استان قزوین و سازمان فنی و حرفه‌ای این استان منعقد شده است تا زندانیان در مدت زمان تحمل حبس مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را فرا بگیرند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان حق زندگی، تحصیل و اشتغال دارند و وظیفه ماست که در این زمینه کمک کننده باشیم.

دپارتمان تخصصی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در استان قزوین آغاز به کار کرد

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: با شروع سال جدید و تعیین ماموریت ما مبنی بر پشتیبانی ها و مانع زدایی ها دپارتمان تخصصی با همین موضوع در استان قزوین راه اندازی شد تا با استفاده از کارشناسان و متخصصی این حوزه بتوانیم تاثیرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشکلات استان قزوین در حوزه تولید میتواند با نگاه تخصصی این دپارتمان تا حد زیادی مرتفع شود و از این رو تلاش میکنیم تا مرجعی واحد برای رسیدگی به مشکلات این حوزه باشیم، چرا که تعدد دستگاه های فعال در این بخش میتواند موجب موازی کاری و سردرگمی فعالان اقتصادی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: مرکز یک و دو فنی و حرفه ای شهر صنعتی البرز قزوین با تفاهم نامه انعقاد شده مسئولیت آموزش زندانیان را عهده دار شدند تا بتوانیم شاهد ایجاد یک موج در استان قزوین برای بکار گیری این افراد باشیم.

کد خبر: ۸۶٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha