۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
تلف شدن جوجه‌های یک روزه در مرزها
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

تلف شدن جوجه‌های یک روزه در مرزها

گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با وجود مشقت‌های همرزمان ما در مرزها پس از کشف جوجه‌های یک روزه، ارگان‌های متولی برای جمع آوری آن‌ها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌ها تلف می‌شوند.

به گزارش بازار، احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانی ناجا مقابله با قاچاق جوجه یک روزه را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی مرزبانی مقابله بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ است، در این راستا در دو سال گذشته آمار و ارقام نشان می‌دهد، مرزبانان همه ساله ۲ الی ۳ میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند.

وی با تأکید بر نقش سایر ارگان‌های ذیربط در این زمینه، افزود: با وجود مشقت‌های فراوان همرزمان ما در مرزها پس از کشف جوجه‌های یک روزه، متاسفانه سایر ارگان‌های متولی برای جمع آوری آن‌ها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوندکه می‌توان با جا به جایی سریع از تلف شدن آن‌ها جلوگیری کرد و به چرخه تولید برگرداند.

سردار گودرزی ادامه داد: کنترل و نظارت لازم توسط متولیان امر ضعیف است و با وجود دلالان، فراز و فرودهایی در این موضوع صورت می‌پذیرد، خروج جوجه‌های یک روزه توسط کولبران در مقابل تولید آن‌ها در کشور زیاد قابل اعتنا نیست و بسیار ناچیز است لذا با توجه به وظیفه مرزبانان در این زمینه، ما مأموریت خود را ادامه می‌دهیم و به طور جد با قاچاق جوجه در مرزها مقابله خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها" اشاره کرد و گفت: مبارزه با کالای قاچاق جزء اولویت‌های اصلی مرزبانی در مرزها بوده و در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون روند کشفیات قاچاق در مجموعه مرزبانی صعودی بوده است.

سردار گودرزی با اشاره بر اینکه مبارزه با قاچاقچیان جدی و همه جانبه است و در این موضوع از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: در این زمینه ضربات سنگین و مهلکی به قاچاقچیان و سوداگران مرگ وارده شده و مرزبانان توانستند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر را که عمدتا در مرزهای جنوب شرقی و در درگیری با قاچاقچیان بوده است، کشف کنند.

جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات
وی بر اهتمام مرزبانان بر جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات به کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با اقدامات موثر اطلاعاتی، مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی و شکاری در مناطق مرزی شمال غرب کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۷۵ درصدی در این زمینه هستیم، این موضوع نشان از اشراف و تسلط اطلاعاتی مرزبانان بر حریفان، قاچاقچیان کالا، سلاح و مهمات و سوداگران مرگ می‌باشد که در مرزها انجام می‌شود.

جلوگیری از ورود اتباع خارجی به کشور
فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه بر تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در اجرای ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و اوامر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرزهای کشور فعال و تشکیل شد.

سردار گودرزی ادامه داد: همه توان در این زمینه معطوف شده تا با هماهنگی نیروهای مسلح و اقدامات اطلاعاتی، اجازه ندهیم کسانی که مبتلا به ویروس منحوس کرونا هستند از طریق مرزهای جنوب شرقی و جنوبی به کشور ورود کنند.

وی تصریح کرد: اقدام اصلی قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا مبارزه با مترددین غیرمجاز در نوار مرز است، در این رابطه طی چند روز گذشته از بدو تشکیل این قرارگاه از ورود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی به کشور در مرزها جلوگیری شده و اتباع دستگیر شده با سازوکار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حقوق شهروندی به کشور مربوطه بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه از ظرفیت وزارت کشور، کمیته امنیت دریانوردی، هلال احمر و استانداران برای مقابله با ورود اتباع خارجی به کشور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: عزم جدی مرزبانی برای تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی افزایش پیدا کرده است و با ورود غیرمجاز به مرزها ایران اسلامی برخورد خواهیم کرد.

وی به مرزنشینان توصیه کرد: تا بهبود وضعیت سلامت، مرزنشینان عزیز مراعات کنند و از مراوده با مرزنشینان کشورهای همسایه در مرزهای جنوب شرق و در حوزه دریا خودداری کنند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و به فضل الهی سلامت مردم تحقق پیدا کند.

کد خبر: ۸۶٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha