۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
غفلت از شغل‌های خدماتی در سایه حمایت صرف از تولید در یزد
عضو اتاق اصناف یزد هشدار داد

غفلت از شغل‌های خدماتی در سایه حمایت صرف از تولید در یزد

یزد- دهقان، عضو اتاق اصناف استان یزد گفت: راه حمایت از شغل های خدماتی از پشتیبانی و مانع زدایی می‌گذرد و نباید در سایه حمایت از تولید، حمایت از شغل‌های خدماتی را از یاد برد.

سعید دهقان در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال و حمایت از تولید داخلی و مانع زدایی گفت: نباید ذهن مسئولین فقط به فکر پشتیبانی از تولید باشد. چند سال اخیر واحدهای تولیدی از رشد و حمایت بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند، اما شغل های خدماتی رو به نابودی و ورشکستگی رفته است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو یزد و مشاور شرکت‌های دانش بنیان استان خاطر نشان کرد: همانطور که برای رونق شغل های تولیدی، تسهیل امور مالیاتی و رفع موانع جواز کسب تأثیر به‌سزایی دارد، در ارتقای شغل‌های خدماتی نیز رعایت مواد قانون بیمه تامین اجتماعی می‌تواند جان تازه‌ای به این صنعت ببخشد.

مدرس دانشگاه علم و هنر استان یزد با اشاره به ناتوانی کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارگران اظهار کرد: اکثر شغل های خدماتی به‌خصوص واحدهای تعمیرگاهی به خاطر هزینه‌های زیاد بیمه تأمین اجتماعی، عدم سختی کار و مبالغ سنگینی که بابت بیمه می بایست پرداخت کنند نیروی کار خود را اخراج کرده اند.

وی افزود: اکثر کارفرماها دست به دامن شاگرد اتباع خارجی شده اند که در دو سال اخیر بیداد کرده است و اگر به همین منوال بگذرد، در آینده نه چندان دور به جز اتباع بیگانه، کسی به سمت شغل های خدماتی همچون مکانیکی نخواهند آمد. 

دهقان در نهایت یادآور شد: بابت اصلاح قانون بیمه در سال های اخیر پیگیری های زیادی انجام شده است اما انگار حرف ها به گوش هیچ مسئولی نرسیده است و امیدواریم اهمیت حمایت از مشاغل خدماتی زمانی مورد توجه قرار نگیرد که کار از کار گذشته باشد.

کد خبر: ۸۶٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha