۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۱۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور آماده بهره برداری است
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا:

۱۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور آماده بهره برداری است

ساری- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان دولت کنونی ۱۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری با حضور مجازی رئیس جمهوری در ساری با بیان اینکه تاکنون ۲۵۱ تصفیه خانه فاضلاب در کشور بهره برداری شد، افزود: از این میزان ۸۳ تصفیه خانه در دولت یازدهم و دوازدهم بهره برداری شده است.

وی افزود: همچنین ۱۸ تصفیه خانه فاضلاب دیگر تا پایان فعالیت دولت در کشور بهره برداری خواهد شد و تصفیه خانه فاضلاب ساری بسیار مدرن بوده که ذرات در حد میکرونی را حذف می کند و آب تولیدی آن برای استفاده مجدد در صنعت، پرورش گیاهان غیرمثمر و تزریق به منابع آب سطحی بسیار مناسب است.

وی ظرفیت فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری را ۲۳ هزار مترمکعب ذکر کرد و گفت: در مجموع با واحد اول بیش از ۴۶ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می شود و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ساری و روستاهای اطراف از مزایای آن بهره مند می شوند.

جانباز همچنین با پروژه آغاز عملیات سد مهم و خاکی زارم رود اشاره کرد و گفت: این سد با هسته خاکی به ارتفاع ۹۰ متر و مخزن ۸۳ میلیون مترمکعبی کلنگ زنی می شود که قابلیت تنظیم ۹۶ میلیون مکعب آب را در سال دارد.

وی با اشاره به نقش مهم سد زارم رود به عنوان سرشاخه رودخانه تجن در کنترل سیلاب گفت: برای ساخت آن ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

کد خبر: ۸۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha