۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
افزایش قیمت نان در استان سمنان| حرف مسئولان با واقعیت نمی‌خواند
بازار بررسی کرد؛

افزایش قیمت نان در استان سمنان| حرف مسئولان با واقعیت نمی‌خواند

سمنان- مسئولان استان سمنان در حالی خبر از افزایش ۱۷ درصدی قیمت نان می‌دهند که در برخی اقلام مانند لواش تنوری قیمت آن بیش از ۳۵ درصد گران شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت نان در استان سمنان از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری افزایش یافت. مسئولان میزان افزایش را ۱۷ درصد عنوان کرده‌اند اما قیمت نان لواش تنوری از ۴۵۰ تومان یکباره به ۶۰۰ و نان سنگک معمولی نیز از یک هزار و ۵۰۰ تومان به دو هزار و ۵۰۰ تومان و نان سنگک بزرگ (کنجدی) از سه هزار تومان به چهار هزار تومان افزایش یافته است که نشان می‌دهد ۱۷ درصد مورد تاکید مسئولان رخ نداده است.

جبران هزینه نانوایان
این نرخ‌ها از چند نانوایی مختلف توسط خبرنگار بازار در سطح استان همزمان با ظهر چهارشنبه اخذ شده و با بیان مسئولان تناقض دارد. روز گذشته محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه قیمت آرد افزایش نیافته است، گفت: قیمت نان ۲۰ درصد در نانوایی‌ها افزایش یافته و این مصوبه ستاد تنظیم بازار محسوب می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه آرد یارانه‌ای به ازای هریک کیلوگرم شش هزار و ۶۵۰ ریال و آرد نیمه یارانه‌ای به ازای هر کیلوگرم ۹ هزار ریال بین نانوایی‌های استان سمنان توزیع می‌شود، افزود: قیمت نان با هدف جبران هزینه تولید افزایش یافته است.

مصوب افزایش قیمت نان ۱۷ درصد است!
هنوز ۲۴ ساعت از سخنان منوچهری نگذشته که یک اظهار نظر جدید سخن از افزایش ۱۷ درصدی قیمت نان خبر می‌دهد اما این صحبت‌ها هم با واقعیت جامعه و تحقیقات خبرنگار بازار، نمی‌خواند. روح‌الله حامدی رئیس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفتگویی بیان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان نان لواش یارانه‌ای از قیمت ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان و نان بربری یارانه‌ای از ۷۵۰ تومان به ۹۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای از یک هزار تومان به یک هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نان تافتون یارانه‌ای از قیمت ۵۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش یافت، تاکید داشت: نان سنگک ساده یارانه‌ای با افزایش قیمت از یک هزار و ۱۵۰ تومان به یک هزار و ۳۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای از یک هزار و ۵۰۰ تومان به یک هزار و ۶۵۰ تومان عرضه می‌شود.

افزایش واقعی قیمت نان ۳۵ درصد است!
بررسی‌های خبرنگار بازار نشان می‌دهد که قیمت لواش معمولی بر خلاف بیان مسئولان از ۲۵۰ تومان به ۳۵۰ تومان افزایش یافته و نان سنگک ساده در نانوایی‌های استان سمنان که یک هزار و ۵۰۰ تومان بود به دو هزار و ۵۰۰ تومان ارتقا یافته است یکی از دلایل تناقض آمارها این است که تعداد نانوایی سنگکی دولتی در استان اندک است و ۹۰ درصد نانوایی‌ها آزاد پز هستند و در نتیجه از این رویه ۲۰ درصد و ۱۷ درصد تبعیت نکردند.

طبق گفته مسئولان ۸۰۷ واحد نانوایی یارانه پز و آزاد پز در استان سمنان فعالیت دارد اما درصد بسیار اندک آنها طبق رویه یارانه‌ای نان می‌پزند و برای مثال در شهر شاهرود نانوایی سنگک غیر آزاد پز به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

مردم از امروز باید نان گران شده را نه طبق مصوبه آرد و نان بلکه بر حسب قانون نانوشته نانوایی‌های آزاد پز بخرند زیرا همین امروز نان لواش تنوری از ۴۵۰ تومان به ۶۰۰ تومان افزایش یافته است و این بر خلاف و در تناقض با صحبت‌های مسئولان است.

کد خبر: ۸۵٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha