۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
 افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۱۴۰۰

افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۱۴۰۰

امیدی، معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات و بهره بری برق ایران از افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت انرژی های تجدید پذیر تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، آرش امیدی معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات و بهره بری برق ایران گفت: ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر متفاوت هستند که. بیشتر آنها (انرژی های خورشیدی، بادی و برق آبی) را شامل می شوند و در پایان دولت دوازده ۱۰۵۰ مگا وات نیروگاه تجدید پذیر نصب شده و انتظار می رود تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با توجه به پتانسیل هایی که وجود دارد نصب شود.

آرش امیدی در خصوص سرمایه گذاری در این بخش و کمک نیروگاه های تجدید پذیر افزود: تمام ظرفیت های این سرمایه گذاری را بیشتر بخش خصوصی انجام داده که امیدواریم با افزایش آن به زودی تعرفه‌های این بخش اصلاح خواهد شد که فرصت بهتری برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم خواهد کرد.

وی افزود: نصب یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تاپایان سال سبب خواهد شد ظرفیت این بخش چهار رقمی شده و به این ترتیب توسعه خوبی ایجاد شود. چرا که مشکل ما در پیک مصرف است و با وجود و پیش بینی تابستان گرم در اوج مصرف نیروگاههای خورشید در طول روز با بهره گیری از تابش خورشید بهره شایانی را خواهند داشت و همچنین درصد اشتغال زایی بالاتر خواهد رفت.

وی درباره مصوبه جدید وزارت نیرو در باره استفاده استخراج کنندگان ارز مجازی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: این مصوبه یک تسهیل بزرگ است که هم سرمایه گذاری در این بخش را افزایش خواهد داد و هم به توسعه آن کمک خواهد کرد.

معاون سرمایه گذاری و تنظیم مقررات و بهره بری برق ایران خاطر نشان کرد: ورود فعالان رمز ارز کمک بزرگی به توسعه تجدیدپذیرها خواهد شد و براساس این مصوبه فعالان استخراج رمز ارز می‌توانند یا خود اقدام به احداث نیروگاه تجدیدپذیر کرده یا از نیروگاه های موجود برق مورد نیاز خود را تامین کنند و همچنین کسانی که خود اقدام به احداث نیروگاه کنند می‌توانند ضمن برطرف کردن نیازهای خود مازاد برق تولیدی را به این سازمان بفروشند.

وی در پایان در خصوص حمایت از ترغیبی احداث در پشت بام منازل و همچنین درآمدزایی این روش را خوب توصیف کرد و گفت: بالاترین تشویق برای افرادی است که به نصب نیروگاه های تجدید پذیر در فضای پشت بام منازلشان اقدام می کنند و دیگر در نورد درآمد زایی سایر سرمایه‌گذاران هم می‌توانند برق تولیدی خود را با قیمت‌های بالاتر به استخراج کنندگان ارز مجازی بدهند.

کد خبر: ۸۵٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha