۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
 ضرورت اصلاح و تسهیل ورود مردم به سامانه املاک و اسکان
عضو جامعه حسابداران رسمی کشور مطرح کرد

ضرورت اصلاح و تسهیل ورود مردم به سامانه املاک و اسکان

دوانی، عضو جامعه حسابداران رسمی کشور معتقد است با اصلاح دستورالعمل های مربوط به سامانه املاک و اسکان باید مشارکت مردم در طرح ثبت املاک و اسکان تسهیل و آسان شود.

به گزارش بازار، غلامحسین دوانی عضو جامعه حسابداران رسمی کشور گفت: قانون دریافت مالیات از خانه های خالی از سال ۵۲ سابقه دارد اما هربار به علت نبود زیرساخت های مناسب، ضعف مدیریت، نبود شفافیت و مقاومت های صورت گرفته این قانون عملا اجرا نشده است.

وی افزود: اجرای این قانون نیاز به زیرساخت وسیع دارد و باید به گونه ای باشد که مردم به زحمت نیافتند و دولت باید تسهیلات لازم را برای کاهش مشکلات مردم در اجرای این قانون فراهم کند.

این کارشناس اقتصادی به برخی موانع و مشکلات اجرای قانون ثبت املاک و اسکان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی صاحبان قدرت و ثروت که منافعشان را در خطر می بینند مانع شفافیت اقتصادی هستند و از طرفی ضعف و نقص قوانین و مقررات و نبود زیرساخت های لازم مانع اجرای دقیق قانون می شود.

وی با بیان اینکه مالیات ابزار تنظیم گری است نه درآمدی، گفت: نگاه به مالیات باید تنظیم بازار باشد اما نگاه درآمدی دولت به مالیات موجب اخلال در نظام اقتصادی شده است.

غلامحسین دوانی ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا را راه حل مشکل مسکن در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: کمبود ساخت و سازها موجب شده مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای برای سوداگری و افزایش سرمایه تبدیل شود.

وی افزود: دولت باید با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش مسکن ساخت و ساز مسکن را رونق دهد و عرضه در بازار افزایش یابد و سیاست های تشویقی باید جایگزین سیاست های تنبیهی شود.

عضو انجمن حسابداران رسمی کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد خانوارها مستاجر هستند و با برنامه ریزی صحیح در عرض ۵ سال میتوان معضل مسکن را با افزایش ساخت و ساز ها حل کرد و سیاست گذاری های غلط در بخش مسکن باید اصلاح شود.

کد خبر: ۸۵٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha