۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
احتمال وقوع سیل و آذرخش در آذربایجان شرقی
مردم هشدارها را جدی بگیرند؛

احتمال وقوع سیل و آذرخش در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل و آذرخش در مناطق مختلف استان هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید از روز گذشته و ادامه آن تا عصر امروز از مردم عزیز درخواست می‌شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها را محکم کنند.

وی، رعایت نکات ایمنی در گذر از مناطق در معرض خطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در حین عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی را از دیگر ضرورت‌های مواجهه با سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.

هنربر همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ، توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.

هنربر در ادامه، هر گونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری‌ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.

وی، رگبار باران و رعد و برق را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین آبگرفتگی معابر عمومی، احتمالی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، شکستن درختان و سقوط اجسام از ساختمان‌های نیمه کاره را از دیگر مخاطرات ورود سامانه بارشی جدید به استان برشمرد.

کد خبر: ۸۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha